ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΑΣΟΚΟΜΙΑ / Silviculture
Κωδικός601Π
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000187

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΑΣΟΚΟΜΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600109611
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί: 1) Να διαγνώσουν την κατάσταση που βρίσκονται τα δάση της χώρας μας. 2) Να εφαρμόσουν τους απαιτούμενους κατάλληλους δασοκομικούς χειρισμούς στα δασικά οικοσυστήματα της χώρας μας. 3) Να συμβάλλουν στην αποτελεσματική διαχείριση των δασών της χώρας μας. 4) Να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότητα τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δασικά οικοσυστήματα (πχ. έλλειψη φυσικής αναγέννησης, ανταγωνισμός μεταξύ των ειδών, κλπ.). 5) Να λάβουν τα κατάλληλα δασοκομικά μέτρα για τη βελτίωση της παραγωγικότητας, της ποιότητας των παραγόμενων προιόντων και της σταθερότητας των δασικών οικοσυστημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συσταδογνωσία (Διάκριση συστάδων ανάλογα με τον τρόπο ίδρυσής τους, την δομή και την σύνθεσή τους). Φυσική αναγέννηση δάσους (Δασογενή Περιβάλλοντα και βασικές μέθοδοι φυσικής αναγέννησης). Τεχνητή ίδρυση συστάδων. Καλλιέργεια του δάσους (Γενικές αρχές, καλλιεργητικά μέτρα, καλλιέργεια νεοφυτείας, πυκνοφυτείας, κορμιδίων και κορμών, κλαδεύσεις, καλλιέργεια δευτερεύουσας συστάδας. Αναγωγή πρεμνοφυών δασών. Καλλιέργεια κηπευτού δάσους. Η σημερινή κατάσταση των δασών μας και παράγοντες που οδήγησαν σ’ αυτήν.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2015