Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ / THE DEVELOPMENT OF PEDAGOGY IN GREECE AND THE INFLUENSE OF THE GREEK PEDAGOGUES
Τίτλος στα ΓερμανικάDie Entwicklung der Pädagogik in Griechenland und der Beitrag der Pädagogen
ΚωδικόςΕΠ0396
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007835

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 75
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600109971
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
-Υποχρεωτική παρακολούθηση. -Υποχρεωτική εκπόνηση εργασίας. -Αξιολόγηση: Γραπτή εξέταση στο τέλος του Εξαμήνου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετην επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίζουν την εξέλιξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης στην Ελλάδα από το 1836 ως σήμερα. Ειδικότερα θα διδαχτούν τις επιδράσεις της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα από ξένους παιδαγωγούς, το παιδαγωγικό έργο ξένων παιδαγωγών π.χ. του Herbart, Kerschensteiner, Dewey. Επίσης θα γνωρίσουν το έργο πολλών Ελλήνων παιδαγωγών π.χ. Δελμούζου, Τριανταφυλλίδη, Γληνού, Κάστανου, Παπανούτσου, Φράγγου, Κοσμόπουλου, Ξωχέλλη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
A. Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι από τη μια να διερευνήσει την εξέλιξη της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα κατά τον 19ο, 20ο και 21 αιώνα και από την άλλη να αποτιμήσει τη συμβολή συγκεκριμένων ξένων και Ελλήνων Παιδαγωγών στη θεμελίωση της Παιδαγωγικής ως Επιστήμης. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται οι εξής θεματικές: Οι επιδράσεις της Γερμανικής, Γαλλικής, Αγγλικής και Αμερικανικής Παιδαγωγικής στην Ελλάδα, οι παιδαγωγικές θεωρίες (μεταξύ άλλων) των Comenius – Pestalozzi – Fröbel – Herbart – Kerchensteiner – Montessori - J. Dewey, οι παιδαγωγικές απόψεις (μεταξύ άλλων) των παιδαγωγών Ι. Κοκκόνη, Δ. Ζαγγογιάννη, Ν. Εξαρχόπουλου, Δ. Γληνού, Αλ. Δελμούζου, Μ. Τριανταφυλλίδη, Θ. Κάστανου, Μ. Κουντουρά, Γ. Παλαιολόγου, Ε. Παπανούτσου, Χρ. Φράγγου, Αλ. Κοσμόπουλου, Π. Ξωχέλλη.
Λέξεις Κλειδιά
Παιδαγωγική σκέψη, ξένοι παιδαγωγοί, Έλληνες παιδαγωγοί, εξέλιξη της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Σεμινάρια
Εξετάσεις
Σύνολο783,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
-Παρακολούθηση των μαθημάτων. -Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με βάση το σώμα σημειώσεων και την ύλη του βιβλίου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αντωνίου, Χρ. Παιδαγωγοί και Παιδαγωγική στην Ελλάδα. Αθήνα: Πατάκης 2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Houssaye, J. Δεκαπέντε παιδαγωγοί-Σταθμοί στην ιστορία της Παιδαγωγικής/μετφρ. Δέσπ. Καρακατσάνη. Αθήνα: Μεταίχμιο 2000. -Καραγιάννης, Θ. Παιδαγωγικά πορτρέτα. Αθήνα: Ντουντούμης 1992.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-02-2018