Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετην επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίζουν την εξέλιξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης στην Ελλάδα από το 1836 ως σήμερα. Ειδικότερα θα διδαχτούν τις επιδράσεις της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα από ξένους παιδαγωγούς, το παιδαγωγικό έργο ξένων παιδαγωγών π.χ. του Herbart, Kerschensteiner, Dewey. Επίσης θα γνωρίσουν το έργο πολλών Ελλήνων παιδαγωγών π.χ. Δελμούζου, Τριανταφυλλίδη, Γληνού, Κάστανου, Παπανούτσου, Φράγγου, Κοσμόπουλου, Ξωχέλλη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
A. Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι από τη μια να διερευνήσει την εξέλιξη της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα κατά τον 19ο, 20ο και 21 αιώνα και από την άλλη να αποτιμήσει τη συμβολή συγκεκριμένων ξένων και Ελλήνων Παιδαγωγών στη θεμελίωση της Παιδαγωγικής ως Επιστήμης. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται οι εξής θεματικές: Οι επιδράσεις της Γερμανικής, Γαλλικής, Αγγλικής και Αμερικανικής Παιδαγωγικής στην Ελλάδα, οι παιδαγωγικές θεωρίες (μεταξύ άλλων) των Comenius – Pestalozzi – Fröbel – Herbart – Kerchensteiner – Montessori - J. Dewey, οι παιδαγωγικές απόψεις (μεταξύ άλλων) των παιδαγωγών Ι. Κοκκόνη, Δ. Ζαγγογιάννη, Ν. Εξαρχόπουλου, Δ. Γληνού, Αλ. Δελμούζου, Μ. Τριανταφυλλίδη, Θ. Κάστανου, Μ. Κουντουρά, Γ. Παλαιολόγου, Ε. Παπανούτσου, Χρ. Φράγγου, Αλ. Κοσμόπουλου, Π. Ξωχέλλη.
Λέξεις Κλειδιά
Παιδαγωγική σκέψη, ξένοι παιδαγωγοί, Έλληνες παιδαγωγοί, εξέλιξη της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα.