Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εκπαιδευτούν οι φοιτητές στη διάκριση των διαφόρων μορφών των προβλημάτων μάθησης και μαθησιακών δυσκολιών.
Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων καταστάσεων που επηρεάζουν τη σχολική μάθηση, ιδιαίτερα στα προσχολικά χρόνια και πώς αυτές συνδέονται με την εμφάνιση δυσκολιών στην ανάγνωση, γραφή, οργάνωση του λόγου, κ.α.
Να κατανοούν πώς μπορεί να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις στρατηγικές των παιδιών, έτσι ώστε να περιοριστούν μετέπειτα μελλοντικές δυσκολίες.
Το μάθημα αποτελεί γέφυρα για τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (μάθημα κατεύθυνσης) καθώς και για μαθήματα που άπτονται της προσχολικής διδακτικής.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Νοημοσύνη-μάθηση-επίδοση
Βασικοί σταθμοί ανάπτυξης της επιστημονικής έννοιας του πεδίου των μαθησιακών δυσκολιών (από την ιατρική στην παιδαγωγική)
Μαθησιακές δυσκολίες: επιστήμη vs εκπαιδευτική πολιτική
Αναπτυξιακή πορεία των μαθησιακών δυσκολιών
Ειδικές διαταραχές: δυσλεξία, ειδικές διαταραχές του λόγου, δυσαριθμησία, κ.α.
Ερμηνευτικές προσεγγίσεις μάθησης και δυσκολιών με έμφαση στις γνωστικές
Ανιχνευτικά-ψυχομετρικά κριτήρια αξιολόγησης, διαφορική διάγνωση
Πρόγραμμα μεθόδων και στρατηγικών (φωνολογική, μορφοσυντακτική, σημασιολογική επάρκεια).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μια ψυχο-παιδαγωγική προσέγγιση, Τζουριάδου Μ.
Πρώιμη Παρέμβαση: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, Τζουριάδου Μ. (επιμ.)
Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη: Τι & Γιατί, Παντελιάδου Σ.
Δυσλεξία και σχολείο: Η εμπειρία ενός αιώνα, Στασινός Δ.