ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ / LEARNING DISABILITIES
ΚωδικόςΔ.1.050
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚορνηλία Χατζηνικολάου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000146

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600110158
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εκπαιδευτούν οι φοιτητές στη διάκριση των διαφόρων μορφών των προβλημάτων μάθησης και μαθησιακών δυσκολιών. Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων καταστάσεων που επηρεάζουν τη σχολική μάθηση, ιδιαίτερα στα προσχολικά χρόνια και πώς αυτές συνδέονται με την εμφάνιση δυσκολιών στην ανάγνωση, γραφή, οργάνωση του λόγου, κ.α. Να κατανοούν πώς μπορεί να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις στρατηγικές των παιδιών, έτσι ώστε να περιοριστούν μετέπειτα μελλοντικές δυσκολίες. Το μάθημα αποτελεί γέφυρα για τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (μάθημα κατεύθυνσης) καθώς και για μαθήματα που άπτονται της προσχολικής διδακτικής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Νοημοσύνη-μάθηση-επίδοση Βασικοί σταθμοί ανάπτυξης της επιστημονικής έννοιας του πεδίου των μαθησιακών δυσκολιών (από την ιατρική στην παιδαγωγική) Μαθησιακές δυσκολίες: επιστήμη vs εκπαιδευτική πολιτική Αναπτυξιακή πορεία των μαθησιακών δυσκολιών Ειδικές διαταραχές: δυσλεξία, ειδικές διαταραχές του λόγου, δυσαριθμησία, κ.α. Ερμηνευτικές προσεγγίσεις μάθησης και δυσκολιών με έμφαση στις γνωστικές Ανιχνευτικά-ψυχομετρικά κριτήρια αξιολόγησης, διαφορική διάγνωση Πρόγραμμα μεθόδων και στρατηγικών (φωνολογική, μορφοσυντακτική, σημασιολογική επάρκεια).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
powerpoint
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις29
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η διαδικασία αξιολόγησης περιγράφεται στο μάθημα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μαθησιακές Δυσκολίες: Θέματα ερμηνείας και αντιμετώπισης, Τζουριάδου Μ. Μαθησιακές Δυσκολίες: Θεωρία και πράξη, Μαρκοβίτης Μ. & Τζουριάδου Μ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μια ψυχο-παιδαγωγική προσέγγιση, Τζουριάδου Μ. Πρώιμη Παρέμβαση: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, Τζουριάδου Μ. (επιμ.) Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη: Τι & Γιατί, Παντελιάδου Σ. Δυσλεξία και σχολείο: Η εμπειρία ενός αιώνα, Στασινός Δ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-01-2017