Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Προχωρημένα θέματα σχεδίασης τεχνολογικών περιβαλλόντων πολυμέσων για
τη μάθηση. Συγκριτική ανάλυση και εφαρμογή σύγχρονων θεωρητικών μοντέλων στη
σχεδίαση εφαρμογών πολυμέσων.
εξιότητες: (1) Χρήση εργαλείων σχεδίασης-ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων για τη
μάθηση, (2) Ερευνητικές δεξιότητες: εφαρμογή ποσοτικών μεθόδων για αξιολόγηση της
μάθησης με τεχνολογικά περιβάλλοντα, (3) Συγγραφικές δεξιότητες: Αναζήτηση/διαχείριση
βιβλιογραφίας και συγγραφή άρθρου σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για τη μάθηση με
εφαρμογές πολυμέσων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναπαραστάσεις γνώσης για τη μάθηση σε περιβάλλοντα πολυμέσων. Εννοιολογικό πλαίσιο
για την κατανόηση των ιδιοτήτων των πολυμεσικών αναπαραστάσεων. Γνωσιακές
διεργασίες με τη χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων (συμπληρωματικότητα,
αλληλοπεριορισμός, εποικοδόμηση). Γνωσιακό μοντέλο Mayer για τη μάθηση με πολυμέσα.
Αρχές σχεδίασης πολυμεσικών διδακτικών μηνυμάτων. Ο ρόλος της σχεδιοκίνησης
(animation) στη μάθηση. Σχεδίαση μαθησιακών διαδράσεων σε περιβάλλοντα πολυμέσων. Η
θεωρία της διπλής κωδικοποίησης (Dual Coding) σε συγκριτική αντιπαράθεση με την
προσέγγιση της δομικής αντιστοιχίας (Structure Mapping). Συγκριτική μελέτη διεθνούς
βιβλιογραφίας για τη μάθηση με τεχνολογία πολυμέσων.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
* e-Learning and the Science of Instruction, R.C. Clark & R.E. Mayer, Second edition,
2008, Wiley & Sons.
• The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. R.E. Mayer (Ed.) Cambridge
University Press, 2005.
* External Representations for Learning. Headed Towards a Digital Culture. Erica de
Vries, Stavros Demetriadis and Shaaron Ainsworth. Kaleidoscope Legacy Volume. In N.
Balacheff et al. (eds.), Technology-Enhanced Learning, Springer Science+Business
Media B.V. 2009.
• The promise of multimedia learning: using the same instructional design methods across
different media. R. E. Mayer. Learning and Instruction 13 (2003) 125–139
• Tversky, B., Julie Bauer Morrison, J.B. & Betrancourt, M. (2002). Animation: can it
facilitate? Int. J. Human-Computer Studies (2002) 57, 247–262
• Schnotz, W. & Bannert, M. (2003). Construction and interference in learning from
multiple representation. Learning and Instruction 13 (2003) 141–156
• Stavros Demetriadis, Ton de Jong, Giuliana Dettori, Frank Fischer, Tania Giannetti and
Jan van der Meij (2004). An Introduction to the Concepts and Methods for analyzing the
Interaction between Learner’s Internal and External Representations in Multimedia
Environments. In S. Demetriadis (Ed.), Interaction between learner’s internal and
external representations in multimedia environment, Deliverable D21-01-01-F of
Kaleidoscope Network of Excellence, (pp. 10-55).