Ζητήματα Ρομαντισμού

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖητήματα Ρομαντισμού / Topics of the Romanticism
Τίτλος στα ΓαλλικάLe romantisme
ΚωδικόςΚΕ-ΛΟΓ-03
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006405

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖητήματα Ρομαντισμού
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600110880

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 1 (107)
ΗμερολόγιοΤρίτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα σκοπεύει να διερευνήσει διάφορα θέματα και ζητήματα που άπτονται του ρομαντισμού ως ευρωπαϊκό, λογοτεχνικό, πολιτιστικό και καλλιτεχνικό κίνημα. Στη θεματολογία της ρομαντικής ποίησης εισάγεται (με σχετική καθυστέρηση) το παιδί ως λογοτεχνικό πρόσωπο και επεκτείνεται στη συνέχεια στο μυθιστόρημα του 19ου αιώνα. Το παιδί γίνεται κεντρικό πρόσωπο και οργανώνεται γύρω από αυτό μία ποίηση με λυρικό χαρακτήρα αλλά και έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Εγκαινιάζεται έτσι μια καινούργια στάση απέναντι στα παιδιά που την αποσυνδέει από τις γραφικές αναφορές του 18ου αιώνα. Τα ποιήματα του V.Hugo και της Μ.Desbordes-Valmore αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα αυτής της ποίησης για παιδιά ή της ποίησης που αναφέρεται στα παιδιά, την παιδαγωγική και κοινωνική προσέγγισή τους. Το μάθημα θα εστιάσει σε αυτό το νέο είδος και στις διάφορες αποτυπώσεις του, με αναφορά σε ποιήματα των V.Hugo, Μ.Desbordes-Valmore και Lamartine. Θα μελετηθεί το θέμα (εναλλακτικά) και στο μυθιστόρημα του 19ου αιώνα. ______________________
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις190,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Σύνολο391,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
V.Hugo, Poèmes, 3 vol., Paris, Seuil, 1972 / M. Desbordes-Valmore, Oeuvres poétiques, 3 vol., Paris, A.Lemerre, 1886 / Lamartine, Oeuvres poétiques complètes, Paris,Pléiade, 1963 / M.Bethlenfalvay, Les visages de l'enfant dans la littérature française du XIXe siècle, Geneve,Droz, 1979 / P.Benichou, Les nuages romantiques, Paris, Gallimard, 1988 / Y.-A. Favre, La poésie romantique en toutes lettres, Paris, Bordas, 1989 / J.-P.Richard, Etudes sur le romantisme, Paris, Seuil, 1970 / R.Sabatier, "M.Desbordes-Valmore" dans La poésie française du 19e siècle, t.1, A.Michel, 1997
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-07-2013