ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΚΟΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ / EDUCATIONAL VIRTUAL ENVIRONMENTS
ΚωδικόςET06
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002269

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥΕπιλογής217,5
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν217,5
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ- ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΕπιλογής217,5
ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑΕπιλογής217,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Πληροφοριακά ΣυστήματαΕπιλογής217,5
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην ΕκπαίδευσηΥποχρεωτικό217,5
Ψηφιακά ΜέσαΕπιλογής217,5
Επικοινωνιακά Συστήματα και ΤεχνολογίεςΕπιλογής217,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑΕπιλογής217,5
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥποχρεωτικό217,5
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑΕπιλογής217,5
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣΕπιλογής217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΚΟΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600111841
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Γνωστικοί: (α) Προχωρημένα θέματα σχεδίασης και υλοποίησης Εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. (β) Ποιοτικές μέθοδοι αξιολόγησης Εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, (γ) Προχωρημένα θέματα Εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων 2) Δεξιότητες: (α) Σχεδίαση Εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, (β) Χρήση τεχνολογικών εργαλείων για την διεξαγωγή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με χρήση Εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εικονικά μαθησιακά περιβάλλοντα. Εικονική πραγματικότητα, εικονικά περιβάλλοντα και εφαρμογές τους στην εκπαίδευση/μάθηση. Δικτυακά εικονικά περιβάλλοντα. Εικονικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Ο ρόλος των εικονικών αναπαραστάσεων και μεταφορών εκπροσώπων σε συνεργατικά περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Χρήσιμα εργαλεία, τεχνολογίες και πρότυπα για συστήματα εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Συστήματα εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.
Λέξεις Κλειδιά
CSCL
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Συνεχής και πολύπλευρη: 1) Χρήση ιστοχώρου για την υποστήριξη του μαθήματος, 2) Εκμάθηση τεχνολογικών εργαλείων για την υποστήριξη συνεργατικής μάθησης, 3) Χρήση πηγών και υπηρεσιών διαδικτύου για αναζήτηση βιβλιογραφίας, 4) Χρήση εργαλείων επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης για συνεργατικές μαθησιακές δραστηριότητες στο διαδίκτυο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εκπόνηση μελέτης (project)2257,5
Σύνολο2257,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1) Προφορική παρουσίαση (25%) 2) Σύνοψη της τελικής εργασίας σε μορφή επιστημονικού άρθρου για υποβολή σε συνέδριο (25%) 3) Τεχνική αναφορά εργασίας που περιλαμβάνει ανάπτυξη/αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού (25%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη βιβλιογραφία & υλικό: Εισαγωγή στη συνεργασία υποστηριζόμενη από υπολογιστή , Ν. Αβούρης, Χ. Καραγιαννίδης και Β. Κόμης (επιμελητές έκδοσης), Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2006 Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing Your VLE, Martin Weller, ISBN-10: 0415414318, Taylor & Francis Books Ltd; New Ed edition (5 Mar 2007) Δικτυακά Εικονικά Περιβάλλοντα. Γιαννακά, Ε., Καπούλας, Ε., Μπούρας, Χ., & Τσιάτσος, Θ. (2005). Ελληνικά Γράμματα 2005, ISBN 960-406-908-Χ “Evaluation Framework for Collaborative Educational Virtual Environments”. Th. Tsiatsos, A. Konstantinidis, and A. Pomportsis. Journal of Educational Technology & Society, Vol. 13, Issue 2, 2010, pp. 65-77. Επιπρόσθετη βιβλιογραφία: “Fostering Collaborative Learning in Second Life: Metaphors and Affordances”. A. Konstantinidis, Th. Tsiatsos, Th. Terzidou, A. Pomportsis. Computers and Education, Elsevier, Volume 55, Issue 2, 2010, pp. 603-615. “Collaborative Virtual Learning Environments: Design and Evaluation”. A. Konstantinidis, Th. Tsiatsos, A. Pomportsis. Multimedia Tools and Applications: Springer Netherlands, ISSN 1380-7501 (Print) 1573-7721 (Online), Issue Volume 44, Number 2 / September, 2009, DOI 10. 1007/s11042-009-0289-5, pp. 279-304.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-03-2016