Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
Να ανακαλούν πληθώρα εφαρμογών και σχεδιαστικών χαρακτηριστικών σχετικών με το Web 2.0
Να κατανοούν τις διαφορές των συγκεκριμένων διεπαφών και νοητικών μοντέλων με τις παραδοσιακές εκπαιδευτικές διεπαφές
Να αξιοποιούν τα χαρακτηριστικά και τις εφαρμογές του Web 2.0 στο σχεδιασμό διδακτικών δραστηριοτήτων
Να αναλύουν τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του νέου μοντέλου αλληλεπιδράσεων
Να σχεδιάζουν εκπαιδευτικές εφαρμογές που αξιοποιούν τα χαρακτηριστικά του Web 2.0
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα χαρακτηριστικά του συμμετοχικού ιστού, Web 2.0, οι μαθητές ως η γενιά του διαδικτύου, κονεκτιβισμός και σχετικές θεωρίες μάθησης, τα εργαλεία του συμμετοχικού ιστού και οι νέες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, wiki, ιστολόγια, μικροιστολόγια, podcasting, κοινωνικές επισημάνσεις, κοινωνικά δίκτυα, προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης, μελέτες εκπαιδευτικής αξιοποίησης του κοινωνικού λογισμικού, σχεδίαση κοινωνικών περιβαλλόντων μάθησης, σχεδίαση λογισμικού με χρήση APIs κοινωνικών εφαρμογών.
Λέξεις Κλειδιά
νέες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, wiki, ιστολόγια, μικροιστολόγια, podcasting, κοινωνικές επισημάνσεις, κοινωνικά δίκτυα, προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης, μελέτες εκπαιδευτικής αξιοποίησης του κοινωνικού λογισμικού, σχεδίαση κοινωνικών περιβαλλόντων μάθησης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Al-Khalifa, H.S., & Al-Salman, A.S. (2006). From Web 1.0 to Web 2.0 and Beyond: Is the Web becoming more accessible for people with visual impairments. Austrian Computer Society, 214, 145-154.
Alexander, B. (2008). Deepening the chasm: Web 2.0, gaming, and course management systems. Journal of Online Learning and Teaching, 4(2), 198-204.
Andersen, L., & Matkins, J. (2011). Web 2.0 tools and the reflections of preservice secondary science teachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(1), 27-38.
Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education. JISC Technology and Standards Watch.
Brown, J., & Adler, R. (2008). Minds on Fire: Open Education, the Long Tail, and Learning 2.0. EDUCAUSE Review, 43(1) , 16-32.
Brown Yoder, Μ. (1999). The student webquest: a productive and thought-provoking use of the Internet, Learning & Leading with Technology, 26 (7), 6-9.
Bartolome, A. (2008). Web 2.0 and New Learning Paradigms. E-learning Papers (www.elearningpapers.eu), ISSN 1887-1542.
CLEX - Committee of Inquiry into the Changing Learner Experience (2009). Higher Education in a Web 2.0.
Conole, G., & Alevizou, P. (2010). A literature review of the use of Web 2.0 tools in Higher Education. Higher Education Academy, Open University of UK.