ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1 / Special aspects of the History of Art Ia
ΚωδικόςΕΘΙΤ71
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΛουίζα Αυγήτα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID280006887

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό742

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600112445
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΣαββόπουλοςΧαράλαμπος Σαββόπουλος
2. ΠαπαδοπούλουΣοφία Παπαδοπούλου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΘΙΝ1 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΙΝ2 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 2 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΙΝ3 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΙΝ4 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 4 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΙΝ5 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 5 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΙΝ6 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 6 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΑΞΓ3 ΑΓΓΛΙΚΑ 3 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΒΞΓ4 ΓΑΛΛΙΚΑ 4 (Έχει αντικατασταθεί)
  • ΥΘΑΙ5 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ 1
  • ΥΘΑΙ6 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων, μεθόδων ανάλυσης, συγκρότησης και διατύπωσης ενός καλλιτεχνικού εικαστικού σχεδίου (Project). Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να συγκροτούν το δικό τους καλλιτεχνικό πρόγραμμα σε όλα του τα στάδια, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίηση της. Παράλληλα το μάθημα παρέχει την επάρκεια γνώσεων στους αποφοίτους που θα αποφασίσουν να συμμετέχουν στις εξετάσεις ΑΣΕΠ ώστε να διδάξουν στην Α΄θμια και Β΄θμια εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η γνωριμία και εξοικείωση με τη μέθοδο της καλλιτεχνικής δημιουργίας που αποκαλείται "καλλιτεχνικό σχέδιο" Για το σκοπό αυτό επιλέγεται ένα λογοτεχνικό κείμενο, ποίημα ή θεατρικό έργο μέσα στο οποίο αναζητείται εννοιολογικό πεδίο στο πλαίσιο του οποίου θα συγκροτηθεί η ατομική εικαστική και καλλιτεχνική πρόταση του κάθε φοιτητή. Για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2014/15, επιλέχθηκε το ποίημα του Αμερικανού ποιητή, λογοτέχνη και διανοούμενου Άλλεν Γκίνσμπεργκ 'Το Ουρλιαχτό". Στα πρώτα 3 μαθήματα μετά από κριτική προσέγγιση και ανάλυση του κειμένου παρουσιάστηκαν τρόποι και μέθοδοι συγκρότησης εννοιολογικού πλαισίου με ταυτόχρονη παράθεση αντίστοιχων παραδειγμάτων από τη σύγχρονη ιστορία της τέχνης. Ο κάθε φοιτητής που συμμετέχει στο μάθημα, ύστερα από βιβλιογραφική έρευνα, παρουσιάζει τη δική του, προσωπική αναλυτική προσέγγιση, την εισηγείται στους υπόλοιπους και υποστηρίζει με επιχειρήματα τη σχέση της πρότασής του με ένα από τα νοήματα που εκπέμπει το κείμενο, κάνοντας παράλληλα σαφείς αναφορές σε παρόμοιες εικαστικές προτάσεις καλλιτεχνών της σύγχρονης τέχνης. Την προσπάθειά τους επικουρούν υποψήφιοι διδάκτορες (εφαρμογή μεθόδων στη βιβλιογραφική έρευνα, συγκρότηση πρότασης, υποστήριξη κ.τ.λ.). Παραδίδουν τις προτάσεις τους γραπτώς.
Λέξεις Κλειδιά
εικαστικό σχέδιο, Ουρλιαχτό, Σύγχρονη τέχνη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
- Aναζήτηση στοιχείων και ντοκουμέντων στο διαδίκτυο και σε επιλεγμένους ιστοτόπους. - Προβολές ταινιών και διαφανειών, αναλύσεις έργων - Επί μέρους προβλήματα που αφορούν στην έρευνα και σύνταξη των εισηγήσεων - εργασιών των φοιτητών, επιλύονται άμεσα με επικοινωνία μέσω διαδικτύου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Συμμετ. σε συνέδρια
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται σε σχέση με τον ολοκληρωμένο τρόπο υποστήριξης των απόψεών τους. Τα κριτήρια δεν μπορούν και δεν πρέπει να είναι εξ αρχής προσδιορισμένα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Η καταναλωτική κοινωνία, Baudrillard Jean - Γλώσσες της Τέχνης, Νέλσον Γκούντμαν
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Art since 1980, Charting the Contemporary, Peter Kalb, Art after appropriation, Essays on Art in the 1990s, John Welchman Η τέχνη από το 1990 Foster Hal,Krauss Rosalind,Bois Yve - Alain,Buchloh Benjamin H. D.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-07-2015