Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημολογικές παρατηρήσεις για την επιστημονική έρευνα. Κατηγοριοποίηση επιστημονικών δημοσιεύσεων. Προσανατολισμός στη βιβλιοθήκη, Στρατηγικές αναζήτησης, επεξεργασίας και οργάνωσης του επιστημονικού υλικού. Αρχές γραπτής σύνθεσης και παρουσίασης επιστημονικών εργασιών.
Μεθοδολογία έρευνας. Η εκπαιδευτική έρευνα διερευνά φαινόμενα και προβλήματα που σχετίζονται με το χώρο της εκπαίδευσης. Ο χώρος αυτό επιτρέπει διαφορετικές επιστημονικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις.
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στο σχεδιασμό μιας εκπαιδευτικής έρευνας μέσα από την προβληματική σχετικά με τις πιθανές προσεγγίσεις και την επιλογή και διαμόρφωση κατάλληλων μεθοδολογικών εργαλείων. Στο μάθημα παρουσιάζονται μοντέλα ανάλυσης ερευνητικών θεμάτων, τρόπο και μέσα συλλογής εμπειρικών δεδομένων όπως και μέθοδοι διερεύνησης των αποτελεσμάτων.
Στατιστική
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες της Περιγραφικής Στατιστικής: Κατανομές συχνοτήτων, Δείκτες Κεντρικής Τάσης και Διασποράς, Δείκτες Συσχέτισης και τεστ x2
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Bell, j. (1999). Μεθοδολογικός σχεδιασμός παιδαγωγικής και κοινωνικής έρευνας. Gutenberg;
- Howard K. & Sharp J.A. (1996). H επιστημονική μελέτη. Aθήνα: Gutenberg
- Ζούμας, Ε. (1995). Έτσι δουλεύουμε επιστημονικά. Πουρναράς Π. Σ
- Koen, L & Manion, L. (1993). Mεθοδολογία Eκπαιδευτικής Έρευνας. Aθήνα: Eκδ. Έκφραση (1997)
- Μπέλλας Θ. (1998). Δομή και γραφή της επιστημονικής εργασίας, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.