Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το Τμήμα έχει απευθύνει έγγραφο προς τη ΜΟΔΙΠ
Α.Π.Θ., αναλύοντας τις επιφυλάξεις του για την
ταξινόμηση που προτείνεται. Έχει υποστηρίξει ότι η κατηγοριοποίηση που χρησιμοποιείται δεν
καλύπτει επαρκώς τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Εν αναμονή της ολοκλήρωσης της
συζήτησης και της επεξεργασίας των θέσεων αυτών από τη ΜΟΔΙΠ Α.Π.Θ., το Τμήμα επιφυλάσσεται
για την συμπλήρωση των σχετικών στόχων, οι οποίοι δεν καλύπτουν την ποικιλότητα εκπαίδευσης
που παρέχει.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα
- γνωρίζουν στις βασικές έννοιες της Γνωστικής Ψυχολογίας,
- έχουν μάθει τις βασικές θεωρίες της Γνωστικής Ψυχολογίας,
- γνωρίζουν τις βασικες έννοιες και θεωρίες αντίληψης, μνήμης, γλώσσας, και σκέψης
- είναι σε θέση να κατανοήσουν το γνωστικό υπόστρωμα της μάθησης (διαδρομή της επεξεργασίας των πληροφοριών, προκειμένου αυτές να μετατραπούν σε μάθησιακό γεγονός)
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στη Γνωστική Ψυχολογία. Θεωρίες της επεξεργασίας των πληροφοριών, μοντέλα
παράλληλης κατανεμημένης επεξεργασίας. Προφορική και γραπτή γλώσσα: Θεωρίες και μοντέλα.
Αισθητηριακή, βραχύχρονη και εργαζόμενη μνήμη: Δομή και μοντέλα. Μακρόχρονη μνήμη: Δομή και
μοντέλα. Αναπαράσταση της γνώσης. Διεργασίες κωδικοποίησης και ανάσυρσης των πληροφοριών.
Υποβοήθηση της γνωστικής ανάπτυξης: Σκέψη, επίλυση προβλημάτων, οικοδόμηση της γνώσης.
Γνωστικές διαδικασίες στην τάξη: Μαθαίνουμε να διαβάζουμε, διαβάζουμε για να μάθουμε, γραφή.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Schacter, D.L., Gilbert, D.T., & Wegner, D.M. (Επιμ. Στ. Βοσνιάδου), Ψυχολογία, Gutenberg, Αθήνα.
2012.
[Schacter, D.L., Gilbert, D.T., & Wegner, D.M. (Ed. S. Vosniadou), Psychology, Gutenberg Publishers, Athens.]
2012.
Μπαμπλέκου, Ζ. (2011). Γνωστική Ψυχολογία: Μοντέλα μνήμης. Gutenberg, Αθήνα.
[Bablekou, Z. (2011). Cognitive Psychology: Models of memory. Gutenberg Publishers. Athens.]
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπαμπλέκου Ζ. (2003). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Εκδόσεις
Τυπωθήτω. Αθήνα.
[Bablekou, Z. (2003). Memory development: A cognitive route through childhood. G. & K. Dardanos Publishers. Athens.]
Siegler, R. (2002) (Επιμέλεια: Στ. Βοσνιάδου). Πως σκέφτονται τα παιδιά. Gutenberg, Αθήνα.
[Siegler, R. (2002) (Ed. S. Vosniadou). Children's thinking. Gutenberg Publishers. Athens.]
Eysenck, Μ. (2010). Βασικές αρχές γνωστικής ψυχολογίας. Gutenberg, Αθήνα.
[Eysenck, Μ. (2010). Principles of Cognitive Psychology. Gutenberg Publishers, Athens.]