Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να αποκτήσουν επιστημονική γνώση και να εκπαιδευτούν όσον αφορά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης.
Οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει υπόβαθρο γνώσεων για την άτυπη ανάπτυξη του παιδιού και κυρίως για τις διάφορες μορφές που παίρνουν οι αναπτυξιακές διαταραχές με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αφού γίνει μια αναφορά στην τυπική και άτυπη ανάπτυξη του παιδιού, διδάσκονται οι αναπτυξιακές διαταραχές συνολικά και οι ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές-μαθησιακές δυσκολίες αναλυτικά. Δίνεται έμφαση στη διάκριση νοητικής ανεπάρκειας και μαθησιακών δυσκολιών με έμφαση στον αναπτυξιακό χαρακτήρα τους από την προσχολική ηλικία ως την ολοκλήρωση της ανάπτυξης. Εκτός από το θεωρητικό μέρος, το μάθημα έχει και σεμιναριακό όπου γίνεται συζήτηση περιπτώσεων για να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές στα χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές διαταραχές με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά
Μαθησιακές Δυσκολίες, Νοητική Ανεπάρκεια, ειδικές διαταραχές του λόγου, ΕΠΠΥ, αυτιστικό φάσμα
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τζουριάδου, Μ. (2011). Μαθησιακές δυσκολίες: θέματα ερμηνείας και αντιμετώπισης
Norbury, C.F., Tomblin, J.B., Bishop, D.V.M. (2013). Κατανοώντας τις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη θεωρία στην πράξη