ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΙΟΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.023
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠετρούλα Τσοκαλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003389

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΙΟΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600113453
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματοε είναι η προσέγγιση του ιστορικού ρόλου του νηπιαγωγείου σε σχέση με τους μειονοτικούς μαθητές.Σημαντικό βάρος αποδίδεται στην εκαπίδευση των παιδιών μειονοτήτων και στη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης.Προσεγγίζονται ακόμη ζητήματα όπως η φυλετική στάση καθι ταυτοποίηση, η αντιμετώπιση των παιδιών που δε γνωρίζουν τη γλώσσα του σχολείου, ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονέων και η σημασία της οικοδόμησης σχέσης σχολείου-οικογένειας-κοινότητας.
Λέξεις Κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο, πολυπολιτισμική τάξη, μειονότητες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Χτεχνολογίας της πληροφορίας στη διδασκαλία Χρήση e-learning e-mail για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια150,6
Άσκηση Πεδίου200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών361,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η εξέταση έχει γραπτή η προφορική μορφή και μπορεί να έχει τη μορφή συγραφής μιας συνθετικής εργασίας. Στόχος της π[ρώτης και της δεύτερης μεθόδου είναι να προσεγγίσουν και να διαπραγματευτούν τις βασικές παραμέτρους που εμπλέκονται στη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας στην τάξη του νηπιαγωγείου. Ο στόχος της τρίτης είναι να δώσει στις φοιτήτριες τη δυνατότητα μιας μελέτης περίπττωσης στη σχολική τάξη σ' ένα κριτικό πλαίσιο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
K.Τσιούμης, Ο μικρός άλλος. μειονοτικές ομάδες στην προσχολική εκπαίδευση, Ζυγός , Θεσσαλονίκη 2003. Ir.Siraj-Blatchford, Τα πρώτα χρόνια, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2013.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M.Vanderbroeck, Με τη ματιά του Γέτι, Νήσος, Αθήνα 20005 Σπ.Πανταζής, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο, Ατραπός, Αθήνα 2006. L.Derman-Sparks, Καταπολεμώντας τις Προκαταλήψεις, Σχεδία, Αθήνα 2004.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-01-2017