Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξοικείωση των φοιτητών με βιωματικό τρόπο με το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία διδασκαλίας της μουσικής στην προσχολική εκπαίδευση, απαραίτητη πριν την Πρακτική τους άσκηση στο νηπιαγωγείο.
Θεωρητικός Άξονας
α/ κατανόηση του ‘παιδιού ως μουσικού’: Το μάθημα πραγματεύεται διεθνή ερευνητικά ευρήματα και πρωτοποριακές εφαρμογές στο χώρο της μουσικής παιδαγωγικής στην προσχολική εκπαίδευση. Μέσω θεωριών για τη μουσική ανάπτυξη των παιδιών, τη μουσική δημιουργικότητα, γίνεται αντιληπτός ο τρόπος μουσικής επικοινωνίας των παιδιών και η φύση της μουσικής που δημιουργούν τα παιδιά.
β/ κατανόηση βασικών μορφών μουσικής έκφρασης (ακρόαση-εκτέλεση-αυτοσχεδιασμό και σύνθεση) και επιλεγμένων μουσικοπαιδαγωγικών απόψεων και εφαρμογών, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο
γ/ κατανόηση του ρόλου του παιδαγωγού στη μουσική αγωγή για μια παιδοκεντρική θεώρηση της μουσικής αγωγής που υποστηρίζει τη διαδικασία ανακάλυψης των ήχων και την ανάπτυξη κριτικής και αναστοχαστικής σκέψης
Πρακτικό μέρος
Άμεση συμμετοχή των φοιτητών σε μουσικές δραστηριότητες και μουσικά παιχνίδια με αφορμή τα βασικά στοιχεία της μουσικής και τις μουσικοπαιδαγωγικές θεωρίες, σε ομαδοσυνεργατικό μαθησιακό πλαίσιο.
Λέξεις Κλειδιά
μουσική στην προσχολική εκπαίδευση, μουσική ανάπτυξη, μουσική δημιουργικότητα, μουσική επικοινωνία, αναστοχασμός, μουσικά παιχνίδια