ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ / TOURISM ECONOMICS
ΚωδικόςΠΜΟΕ11
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014587

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (2018-σήμερα) (ΜΦ)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής216

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (2018-σήμερα) (ΠΦ)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής216

Πληροφορίες Τάξης
Τίτλος
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600113502
ΔιαγραμμένηΝαι
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε εξειδικευμένα θέματα της μικροοικονομικής και μακροοικονομικής θεώρησης του τουριστικού φαινομένου όπως, η τουριστική συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά της τουριστικής ζήτησης και προσφοράς, οι επιπτώσεις του τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για να αναπτύξουν τη δυνατότητα διενέργειας εμπειρικής έρευνας σε θέματα μικρο- και μακρο-οικονομικής του τουρισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η οικονομική διάσταση του τουρισμού: βασικές έννοιες, ορισμοί, τάσεις Ειδικά θέματα τουριστικής ζήτησης και τουριστικής προσφοράς Τουριστική αγορά Τουριστική κατανάλωση Κλαδική διάρθρωση της τουριστικής βιομηχανίας Οικονομικές επιπτώσεις του τουρισμού Ο τουρισμός στην παγκόσμια οικονομία Τουρισμός και οικονομική ανάπτυξη Τουρισμός και βιωσιμότητα.
Λέξεις Κλειδιά
τουριστική μικρο- μακρο-οικονομική, ανάπτυξη, βιωσιμότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100
Σεμινάρια20
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων5
Εκπόνηση μελέτης (project)25
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στην τάξη: 10%, Μελέτη και ανάλυση άρθρου: 20%, Ατομική εργασία με παρουσίαση: 30%, Τελική ατομική εργασία (άρθρο και παρουσίαση): 40%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βαρβαρέσος, Σ. (2013) Οικονομική του Τουρισμού, Β' Ανανεωμένη έκδοση, Εκδόσεις Προπομπός, ISBN 978-618-5036-05-8, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32998969 Doswell, R. (2002) Τουρισμός. Εκδόσεις Κριτική, ISBN 978-960-218-252-9, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11820 Λαγός Δ. (2016) Θεωρητικές προσεγγίσεις στον τουρισμό. Εκδόσεις Κριτική, ISBN 978-960-586-115-5, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59367724
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γιαννόπουλος Κ., Διακομιχάλης Μ. (2012) Δορυφόρος λογαριασμός τουρισμού, Εκδόσεις Παπαζήση, 978-960-02-2807-6 Ζαχαράτος, Γ. (2000) Package Tour Παραγωγή και διάθεση του τουριστικού ταξιδιού, Εκδόσεις Προπομπός, Αθήνα. Ηγουμενάκης, Ν. (2007) Τουριστική Οικονομία, Εκδόσεις Interbooks, Αθήνα Ηγουμενάκης, Ν., Κραβαρίτης Κ. (2004) Τουρισμός Βασικές Έννοιες, Εκδόσεις: Νικητόπουλος & ΣΙΑ, ISBN 960-390-146-6 Λαγός, Δ. (2005) Τουριστική Οικονομική. Εκδόσεις Κριτική, Επιμέλεια Σειράς: Γεράσιμος Ζαχαράτος, Πάρις Τσάρτας, ISBN: 978-960-218-438-7, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11821 Χατζηδάκης, Α. (2008) Εξέλιξη Τουριστικής Κίνησης 2005-2008. Εκδόσεις: Ελένη Κων. Σαρόγλου, ISBN 978-960-98318-3-3 Bull, A. (2002) Τουριστική Οικονομία, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα. Gee C., J. Makens, D. Choy (επιμέλεια Θ. Μαυροδόντης) (2001) Τουριστική & Ταξιδιωτική Βιομηχανία. Εκδόσεις Έλλην, Αθήνα. Lickorish, L. J. & Jenkins, C. L. (2004) Μια εισαγωγή στον τουρισμό. Εκδόσεις Κριτική, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. Candela, G. and Figini, P. (2012) The Economics of Tourism Destinations, Springer. Dwyer, L., Forsyth, P. & Dwyer, W. (2010) Tourism Economics and Policy, Channel View Publications Matias, A. Nijkamp, P. & Sarmento, M. (eds) (2009) Advances in Tourism Economics. New Developments, Springer Stabler, M., Papatheodorou, A. and Sinclair, M. T. (2010) The Economics of Tourism. 2nd Edition, London: Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2017