ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / TEACHING METHODS OF MODERN LITERATURE
ΚωδικόςΝΕΦ266
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007664

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600113746

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει την ικανότητά τους για: ~ την κριτική ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (ποιημάτων και πεζογραφημάτων) που είναι ανθολογημένα στα σχολικά βιβλία Γυμνασίου και Λυκείου ~ την οργάνωση σχεδίων μαθημάτων, σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα ~ την υποστήριξη και την τεκμηρίωση των σχεδίων μαθημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Eπεξεργασία προτάσεων που, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που διαμορφώνουν τη σχολική πρακτική, στοχεύουν στη διδακτική κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας που ανθολογούνται και διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές/ήτριες του 7ου εξαμήνου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (power point). Ηλεκτρονική αλληλογραφία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις250,9
Σεμινάρια250,9
Άσκηση Πεδίου501,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,1
Σύνολο1605,7
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος προβλέπεται να γίνει συνδυαστικά με την υποβολή γραπτών ομαδικών εργασιών (ανά δύο ή ανά τρεις) και με την προφορική τους υποστήριξη. Ο χαρακτήρας των εργασιών περιλαμβάνει την κατάθεση μιας πρότασης διδασκαλίας βάσει των σχολικών εγχειριδίων και των κατευθύνσεων που αναπτύσσονται στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Ομάδα έρευνας για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας, Βενετία Αποστολίδου, Β. Καπλάνη, Ελένη Χοντολίδου, "Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο… Μια νέα πρόταση διδασκαλίας", Τυπωθήτω, Αθήνα 2000. 2) Βασίλης Γ. Χατζηβασιλείου, "Βήματα παιδιών που μεγαλώνουν. Η διδασκαλία της ποίησης και η συγκρότηση της ταυτότητας στους εφήβους", Ιανός, Θεσσαλονίκη 2001. 3)Alain Maingain, Barbara Dufour, Gerard Fourez, "Διδακτικές προσεγγίσεις της διαθεματικότητας" (μτφρ. Χαράλαμπος Ράπτης), Πατάκης, Αθήνα 2007.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
~ http://eclass.auth.gr/courses/LIT117/
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-06-2014