Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εκμάθηση των βασικών κατευθύνσεων για την οργάνωση και την πρακτική εφαρμογή της προπονητικής διαδικασίας στο άθλημα του ποδοσφαίρου, ιδιαίτερα στις αναπτυξιακές ηλικίες.
Αξιολόγηση στο τέλος της προπόνησης και επίλυση των προβλημάτων με έμφαση στην σωστή καθοδήγηση.
Επιπλέον, οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα ενημερωθούν για τις τάσεις που επικρατούν στο σύγχρονο και τη σύγχρονη μεθοδολογική προσέγγιση της προπόνησης μέσω της θεωρίας και της πρακτικής εφαρμογής, να κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες που συνδεόνται μετην προπονητική του ποδοσφαίρου (συμπληρωματικές επιστήμες), καθώς και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισης των νέων στην παιδική ηλικία, και τέλος να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη, να εξοικειωθούν με το σχεδιασμό των προπονητικών προγραμμάτων - ασκησιολογίου και την οργάνωση των ακαδημιών ποδοσφαίρου και να εξασκηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την προπονητική διαδικασία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδακτικές ενότητες:
Διαλέξεις
1. Προγραμματισμός προπόνησης.
2. Αμυντική υποομαδική τακτική.
3. Η σημασία της προθέρμανσης στην προπόνηση και στον αγώνα.
4. Επιθετική υποομαδική τακτική.
5. Αθλητική ψυχολογία και Ποδόσφαιρο
6. Ο τερματοφύλακας - τακτική.
7. Ομαδική αμυντική τακτική.
8. «Διάβασμα» - Ανάλυση παιχνιδιού.
9. Καθοδήγηση της ομάδας.
10. Ανάλυση παιχνιδιού των μεγάλων διοργανώσεων-εξέλιξη των συστημάτων.
11. Μορφές συλλογικής επίθεσης.
12. Ομαδική επιθετική τακτική.
13. Κανονισμοί ποδοσφαίρου.
Πρακτικό μέρος
1. Πρακτική - «κωουτσάρισμα» από τους φοιτητές.
2. Μεθοδική διδασκαλία της αμυντικής υποομαδικής τακτικής.
3. Προπόνηση τακτικής θέσεων.
4. Μεθοδική διδασκαλία της επιθετικής υποομαδικής τακτικής.
5. Πρακτική εφαρμογή μιας προπονητικής μονάδας από τους φοιτητές.
6. Ο τερματοφύλακας (τεχνική, τακτική).
7. Μεθοδική και πρακτική εφαρμογή των σύγχρονων αμυντικών συστημάτων.
8. Πρακτική εφαρμογή του πρέσινγκ.
9. Μεθοδική διδασκαλία της αντεπίθεσης.
10. Πρακτική των στημένων φάσεων (φάουλ, κόρνερ).
11. Μεθοδική διδασκαλία του παιχνιδιού από τα άκρα.
12. Μεθοδική και πρακτική εφαρμογή του ξεμαρκαρίσματος.
13. Πρακτική - «κωουτσάρισμα» από τους φοιτητές.