Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε οι φοιτητές να εφαρμόζουν σύνθετες θεωρητικές έννοιες στην άσκηση της λογοτεχνικής κριτικής. Επιπλέον, θέλει οι συμμετέχοντες να παίρνουν ερευνητικές και διανοητικές πρωτοβουλίες. Τέλος, βασική σκόπευση είναι η εξοικείωση με την παρουσίαση συγκροτημένου επιστημονικού λόγου.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εξάμηνο αυτό θα μελετήσουμε τις πολιτισμικές προϋποθέσεις της λογοτεχνικής διγλωσσίας, της κατάστασης του λογοτέχνη να σκέφτεται και να γράφει σε περισσότερες από μία γλώσσες. Μετά από μία λεπτομερή επισκόπηση των πλούσιων θεωρητικών προσεγγίσεων του ζητήματος, θα μελετήσουμε σε βάθος το έργο δύο σύγχρονων πεζογράφων που είναι κατ’ουσίαν δίγλωσσοι, πολιτισμικά δίγλωσσοι, του Βασίλη Αλεξάκη και του Πάνου Καρνέζη. Oι αναζητήσεις μας θα εκκινήσουν από την υπόθεση ότι η διγλωσσία είναι κανόνας και όχι εξαίρεση στην ιστορία της λογοτεχνίας.
Λέξεις Κλειδιά
Συγκριτική λογοτεχνία, κριτική της λογοτεχνίας, πολισμική διγλωσσία, πολιτισμική κινητικότητα, Βασίλης Αλεξάκης, Πάνος Καρνέζης