ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ / HISTORY OF ART: THEORY AND METHODS
ΚωδικόςΑΙΤ101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004326

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600115086
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΣΙΓΑΡΑΣ (Α-Λ)Γεωργιος Τσιγαρας
2. ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ (Μ-Ω)Αλκιβιάδης Χαραλαμπίδης

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 112 (132)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 13:30 έως 16:00
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 112 (132)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τον φοιτητή στη μεθοδολογία προσέγγισης των έργων τέχνης αλλά και στις βασικές θεωρίες της Ιστορίας της Τέχνης κυρίως εκείνες που εμφανίστηκαν στον 20ό αιώνα, ώστε να αποκτήσει εκείνα τα εφόδια για να ερμηνεύσει και να κατανοήσει τα σύγχρονα έργα τέχνης.
Γενικές Ικανότητες
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αναλύονται οι μέθοδοι και οι βασικές θεωρίες της τέχνης, όπως η εικονογραφική - εικονολογική μέθοδος, η αισθητική της πρόσληψης, η σημειωτική - σιγματική μέθοδος, η αναλυτική - ψυχολογική προσέγγιση της τέχνης, η κοινωνικοϊστορική προσέγγιση και η φεμινιστική προσέγγιση της τέχνης, ενώ γίνεται επίσης λόγος για την τεκμηρίωση της ιστορίας της τέχνης και την ερμηνευτική της θεωρία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Παρουσιάσεις power point
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Η. Wölfflin, Βασικές Έννοιες της Ιστορίας της Τέχνης. Το πρόβλημα της εξέλιξης του στυλ στη Νεότερη Τέχνη H. Belting, H. Dilly και W. Kemp, Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης Μ. Δουλγερίδης, Ο λόγος του έργου τέχνης και ο χωροχρόνος Ά. Χαραλαμπίδης, Τέχνη. Βλέπω ↔ γνωρίζω ↔ αισθάνομαι
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2013