Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου προσδοκάται πως οι φοιτητές/ήτριες θα έχουν: α) εξοικειωθεί με τους αλληλένδετους παράγοντες που συνδέονται με την διαφοροποιημένη επίδοση στην Β’ γλώσσα/ΞΓ, β) εξοικειωθεί με τις γνωστικές λειτουργίες που ενέχονται στην διαδικασία εκμάθησης, γ) επεξεργασθεί αυθεντικό υλικό και ασκήσεις, δ) αποκτήσει ένα στέρεο υπόβαθρο για περαιτέρω μελέτη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν την εκμάθηση Β’ γλώσσας/ξένης γλώσσας (ΞΓ) και ευθύνονται για την διαφοροποίηση που παρατηρείται στην επίδοση των μαθητών. Το μάθημα θα παρουσιάσει πρώτα ένα γενικό πλαίσιο εξωτερικών και εσωτερικών μεταβλητών που επηρεάζουν την διαδικασία εκμάθησης για να επικεντρωθεί στη συνέχεια στον πιο πρόσφατο, γνωστικό παράγοντα. Θα διερευνήσουμε την σχέση μεταξύ μαθησιακού πλαισίου, ηλικίας, στρατηγικών εκμάθησης, και εργαζόμενης μνήμης με την επίδοση των μαθητών στην ΞΓ. Θα δουλέψουμε με αυθεντικό υλικό για να διαπιστώσουμε στην πράξη το πώς η εφαρμογή συγκεκριμένων στρατηγικών και παρεμβάσεων μέσα στην τάξη μπορούν να βοηθήσουν και να ανακουφίσουν μαθητές με φτωχή εργαζόμενη μνήμη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Coulson, M. (1995). Models of Memory development. In V. Lee, & P. Das Gupta (Eds.), Children's cognitive and language development. Oxford: Blackwell Publishing.
Ellis, R. (2003). The study of Second Language Acquisition (10th impression ed.). Oxford: Oxford University Press.
Gathercole, S. E., & Alloway, T. P. (2007). Understanding Working Memory: A classroom guide. London: Harcourt
Johnstone, R. (2009). An early start: What are the key conditions for generalized success? In J. Enever, J. Moon, & U. Raman (Eds.), Young learner English language policy and implementation: International perspectives (pp. 31-42). Reading, UK: Garnet Publishing.
Muñoz, C. (2010). On how age affects Foreign Language Learning. Advances in research on language acquisition and teaching (pp. 39-49). Greek Applied Linguistics Association.
Randall, M. (2007). Memory, Psychology and Second Language Learning. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins.
Singleton, D., & Ryan, L. (2004). Language Acquisition: The Age Factor (2nd ed.). Clevedon: Multilingual Matters Ltd.
Skehan, P. (1989). Individual differences in Second Language Learning. London: Edward Arnold.
Skehan, P. (1998). A cognitive approach to language learning. Oxford: Oxford University Press.