SHAKESPEARE

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςSHAKESPEARE / SHAKESPEARE
ΚωδικόςΛογ6-472
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007084

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςSHAKESPEARE
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600115246

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοWednesday 18:30 to 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα αλλάζει περιεχόμενο σχεδόν κάθε χρόνο--αλλάζει η επιλογή των σαιξπηρικών έργων που αναλύονται καθώς και η θεματολογία. Οι αλλαγές συμπεριλαμβάνονται στο αρχικό πλάνο του μαθήματος (course outline), το οποίο διανέμεται στους φοιτητές σε έντυπη μορφή στην αρχή του κάθε εξαμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning (Moodle). Οι μαθησιακοί στόχοι, όπως περιγράφονται πιο κάτω, παραμένουν οι ίδιοι. Η συμμετοχή των φοιτητών/τριών στη συζήτηση που αναπτύσσεται μέσα στην τάξη αποτελεί σημαντικό συστατικό του μαθήματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει: -κατανόηση των κοινωνικών, πολιτικών και θεατρικών συνθηκών όπου παρήχθησαν τα σαιξπηρικά θεατρικά έργα, -κατανόηση της πρώιμης σύγχρονης εποχής, -την ικανότητα να διαβάζουν, να κατανοούν και να ερμηνεύουν κριτικά τα πρωτότυπα σαιξπηρικά κείμενα, -τη ικανότητα να σκέπτονατι συγκριτικά, δηλαδή να συσχετίζουν τα έργα με την εποχή της Αναγέννησης καθώς και με τη δική μας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει επιλεγμένα θεατρικά έργα του εθνικού ποιητή της Αγγλίας σε σχέση με το δραματικό είδος στο οποίο ανήκουν, τις θεατρικές συμβάσεις που χρησιμοποιούν και τα θέματα που εγείρουν. Τα σαιξπηρικά κείμενα και οι δομές τους αναλύονται όχι ως στάσιμες οντότητες αλλά σε διάλογο με την εποχή που τα παρήγαγε και με τη δική μας που τα καταναλώνει. Έτσι, η κριτική ανάλυση των θεατρικών κειμένων συνοδεύεται από αναφορές σε σημαντικές θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ερμηνείες. Συγκεκριμένα φιλμ θα μελετηθούν αναφορικά με τη θεματολογία του μαθήματος. Η ΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Plays to be analyzed: 1. A Midsummer Night’s Dream 2. Hamlet 3. The Winter’s Tale Themes to be explored: -State power and corruption; youth and justice (Hamlet) -Dream and reality; love and madness (Midsummer Night’s Dream) -Love, madness and gender (Hamlet, Dream) -Matters of genre/ comedy and romance (Dream, Winter’s Tale) Required viewing: Hamlet, dir Kenneth Branagh (1996) Midsummer’s Night Dream, dir Michael Hoffman (1999) The Winter’s Tale, dir Gregory Doran, RSC production (1998) Ten best Hamlets on stage http://www.theguardian.com/culture/2010/aug/22/10-best-hamlets-david-tennant Required secondary reading (ON RESERVE IN THE LIBRARY) The Norton Shakespeare, “General Introduction”, esp. “Shakespeare’s Life and Art.” Τίνα Κροντήρη, Ο Σαίξπηρ, η Αναγέννηση κι εμείς (κεφ. 4-10). Russ MacDonald, The Bedford Companion to Shakespeare, ch. 1-2. 5-6, 8-9.
Λέξεις Κλειδιά
Σαιξπηρ, Αναγέννηση, Αγγλικό Θέατρο, σαιξπηρικό θέατρο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες: -ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ) -δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου. -διεξαγωγή γραπτής εργασίας ή πρόχειρου διαγωνίσματος (Quiz) στο σπίτι: η διδάσκουσα ανεβάζει στην ηλεκτρονική τάξη τις ερωτήσεις του διαγωνίσματος ή το θέμα της εργασίας και οι φοιτητές ανεβάζουν τις απαντήσεις τους εντός προκαθορισμένης προθεσμίας. -ανάρτηση παρουσιάσεων που έγιναν από φοιτητές μέσα στην τάξη.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις45
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων45
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Καλλιτεχνική δημιουργία10
Εξετάσεις45
Διαδραστική συζήτηση στην τάξη20
Σύνολο175
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών ασκήσεων και εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: (1) μικρού μεγέθους εργασίες (δύο-τριών σελ.) πάνω σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που επεξεργάζονται οι φοιτητές στο σπίτι, (2) παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος και (3) ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δοκιμίων. Επίσης, δίνεται η ευκαιρία στο φοιτητή /τρια να συγγράψει (προαιρετικά) ερευνητική εργασία πάνω σε σχετικό με το μάθημα θέμα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η ερευνητική εργασία να αντικαταστήσει το τελικό διαγώνισμα, το οποίο ο φοιτητής/ τρια πρέπει να περάσει ώστε να συμπεριληφθεί η εργασία αυτή στην τελική αξιολόγηση. Διευκρινίζεται ότι οι εργασίες στο σπίτι και η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζουν διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: -σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας -οργάνωση σκέψης -κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα -κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών -πρωτοτυπία ιδεών -ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought) -συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος -τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση) Τα παραπάνω γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο e-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Norton Shakespeare: The Tragedies Κροντήρη, Τινα. Ο Σαιξπηρ, η Αναγέννηση κι Εμείς (Θεσσαλονίκη, 2001)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Crystal, David. ‘Think on my Words’: Exploring Shakespeare’s Language. PR 3072. C79 2008. Dollimore, Jonathan & Alan Sinfield. Political Shakespeare. PR 2976.P644 Jackson, Russell. The Cambridge Companion to Shakespeare on Film. Cambridge University Press, 2000. PR3093.C36 Κrontiris, Tina. Women and/in the Renaissance. Thessaloniki: University Studio Press, 2000. McDonald, Russ. The Bedford Companion to Shakespeare. Bedford, 2001. Smith, Emma. The Cambridge Ιntroduction to Shakespeare. Cambridge University Press, 2007. Tennenhouse, Leonard. Power on Display: The Politics of Shakespeare’s Genres. PR 3017.T45 1986
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-11-2015