ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ-ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ-ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ / Monitoring of the ecological quality. Biotic indices
ΚωδικόςΔ4
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε Επίπεδο Λεκάνης Απορροής(2012-2013)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΒιολογίας
Πολιτικών Μηχανικών
Γεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Μιχαλούδη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID40002361

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΡΟΥ-ΒΙΟΔΕΙΚΤΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600115424
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Δ1 ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ
  • Δ2 ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΔΡΟΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ-ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΥΔΡΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ-ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ-ΧΡΗΣΗ GIS
  • Δ3 ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ-ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ-ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ, ΡΥΠΑΝΣΗ, ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗ)
  • Δ7 ΠΡΟΣΟΜΕΙΩΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΚΑΝΗΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ευχέρεια στη μελέτη κειμένων στα Αγγλικά και χρήσης υπολογιστών. Γνώση της Οδηγίας 2000/60 Ε.Κ. και των κατευθυντήριων κειμένων της.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1.Εξοικείωση με εργασία πεδίου (μετρήσεις – δειγματοληψίες), εργαστηριακή ανάλυση βιολογικού υλικού (ποιοτική και ποσοτική σύνθεση των βιολογικών στοιχείων βενθικών μακροασπονδύλων, ψαριών, φυτοπλαγκτού-ζωοπλαγκτού και μακροφύτων) από υδάτινα σώματα επιφανειακών υδάτων (ποτάμια, λίμνες, μεταβατικά και παράκτια). 2.Εξοικείωση με την ανάπτυξη πρωτοκόλλου πειραματικής εργασίας και κείμενα-κατευθυντήριες γραμμές παρακολούθησης. 3.Εξοικείωση με μεθόδους παρακολούθησης αβιοτικών παραμέτρων και Τηλεμετρία. 4.Εφαρμογή βιοδεικτών σε επίπεδο κυττάρων, οργανισμών και βιοκοινοτήτων. 5. Εκμάθηση μεθόδων και τεχνικών μετρήσεων στο πεδίο και δειγματοληψίας βιολογικού υλικού. 6. Eκμάθηση μεθοδολογιών αναγνώρισης υδρόβιων οργανισμών. 7. Eκμάθηση μεθόδων ποσοτικής ανάλυσης βιολογικών δειγμάτων/παραμέτρων. 8. Ανάπτυξη πρωτοκόλλου πειραματικής εργασίας και εφαρμογής του. 9. Τηλεμετρία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Βιολογία και οικολογία φυτοπλαγκτικών οργανισμών, 2. Βιολογία και οικολογία ζωοπλαγκτικών οργανισμών, 3. Υδρόβια Μακρόφυτα: ο ρόλος τους στη διαχείριση της ποιότητας των υδάτων, 4. Μεθοδολογία Δειγματοληψιών και εκτίμηση της ποιότητας των ρεόντων υδάτων, 5. Βιολογία και οικολογία Μακροασπόνδυλων, 6. Τα βιολογικά στοιχεία της Οδηγίας στα παράκτια υδάτινα σώματα, 7. Γενετική ταυτοποίηση οργανισμών, 8. Βιολογία και οικολογία Ψαριών, 9. Ουσίες προτεραιότητας, 10. Κυανοτοξίνες, 11. Οικοτοξικολογία, 12. Παρακολούθηση υπόγειων και πηγαίων νερών, 13. Μέθοδοι παρακολούθησης αβιοτικών παραμέτρων-Τηλεμετρία, 14. Βαρέα Μέταλλα, 15. Βιομάρτυρες/Βιοδείκτες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Blackboard, Powerpoint παρουσιάσεις
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Εργαστηριακή Άσκηση30
Άσκηση Πεδίου8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο68
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο φοιτητής γράφει μια εργασία για κάθε αντικείμενο διαλέξεων σε δεδομένο θέμα τη βιβλιογραφία της οποίας πρέπει να βρει μόνος του από ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων. Επεξεργάζεται δεδομένα που του δίνονται ή από την εργασία στο πεδίο και προσπαθεί να τα εξηγήσει βασιζόμενος σε άλλα σχετικά επιστημονικά άρθρα. Χρησιμοποιεί διάφορους Ευρωπαϊκούς βιοδείκτες για την εύρεση της ποιότητας του νερού στο ποτάμι που επισκέπτεται στηριζόμενος στη δειγματοληψία βενθικών μακροασπονδύλων. Ο βαθμός στηρίζεται στο μέσο όρο όλων των εργασιών που παραδίδει ο φοιτητής στο κάθε ένα καθηγητή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Given at each lecture [https://blackboard.lib.auth.gr/webapps/portal/frameset.jsp?tab_group=courses&url=%2Fwebapps%2Fblackboard%2Fexecute%2FcourseMain%3Fcourse_id%3D_1639_1]
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-09-2017