Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εξοικείωση με το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση της λογοτεχνίας σαν εκπαιδευτικό εργαλείο
• Εξοικείωση με μεθόδους προσέγγισης της λογοτεχνίας με στόχο μια πιο πολυδιάστατη μορφή εκπαίδευσης
• Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας
• Οργάνωση projects και εργαστηριών γύρω από την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών μοντέλων στην τάξη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη σημασία της λογοτεχνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία όχι απλά σαν ένα μέσο διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας αλλά σαν μία μέθοδο ενίσχυσης της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας, της ερμηνευτικής ικανότητας. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τους τρόπους με τους οποίους τα διάφορα λογοτεχνικά είδη (θέατρο, ποίηση, μυθιστόρημα, πολυμεσικά κείμενα, κ.α.) προσεγγίζουν θέματα που αφορούν σύγχρονους προβληματισμούς γύρω από τις έννοιες του φύλου και της φυλής, της μετακίνησης και της εθνικής ταυτότητας, της παγκοσμοιοποίησης και της ψηφιακής κουλτούρας. Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη: εισαγωγή στη θεωρία της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση, ανάλυση των δυνατοτήτων των διαφόρων λογοτεχνικών ειδών σαν εκπαιδευτικά εργαλεία, έμφαση στα κοινωνικά θέματα που πραγματεύεται η λογοτεχνία σαν αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Atherton, C., Green, A., Snapper, G. Teaching English Literature 16-19: An Essential Guide. National Association for the Teaching of English, (NATE). London and New York: Routledge, 2013.
Bracher, M. Radical Pedagogy: Identity, Generativity and Social Transformation. New York: Palgrave Macmillan, 2006.
Moore, Alex. Teaching and Learning, Pedagogy, Curriculum and Culture. London and New York: Routledge, 2012.
Stein, Pippa. Multimodal Pedagogies in Diverse Classrooms. London and New York: Routledge, 2008.
Waugh, P. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford UP, 2006.