Σύγχρονη γαλλική δραματουργία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονη γαλλική δραματουργία / Contemporary French theater
Τίτλος στα ΓαλλικάDramaturgie française contemporaine
ΚωδικόςΚΕ-ΛΟΓ-22
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονη γαλλική δραματουργία
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600116221
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι να καταστούν οι φοιτητές επαρκείς γνώστες του σύγχρονου γαλλικού θεάτρου μέσα από την εξέλιξη της θεατρικής γραφής και τον ειδολογικό διάλογο, δραματικού/επικού. Το μάθημα έχει ως στόχο τη θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών καθώς και τη γνωριμία τους με ανάλογα κείμενα σύγχρονων γάλλων δραματουργών και ελλήνων, των οποίων το έργο μεταφράστηκε στα γαλλικά , όπως τον Olivier Py, Lagarce, Pommerat, Novarina, Δημητριάδη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο τέλος του 20ου αιώνα το καθεστώς της υβριδικότητας στη λογοτεχνία διευρύνεται και εδραιώνεται. Ήδη από το 1970 ανιχνεύονται στοιχεία αυτής της ειδολογικής ανάμειξης, η οποία παίρνει στο χώρο του θεάτρου διαστάσεις που συχνά χαρακτηρίζονται «επικίνδυνες». Πιο συγκεκριμένα είναι η δραματουργία μετά το 1970 που βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του μαθήματος, το οποίο μέσα από την θεματική και μορφική προσέγγιση των κειμένων αποσκοπεί στη διαπίστωση της εξέλιξης της θεατρικής γραφής που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται στον άξονα του ειδολογικού διαλόγου και ιδιαίτερα του δραματικού/επικού.
Λέξεις Κλειδιά
Σύγχρονη, δραματουργία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια130,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων702,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος από τον κάθε φοιτητή ελέγχεται με προφορική τελική εξέταση. Λαμβάνεται υπόψιν η τακτική παρακολούθηση και η συμμετοχή του φοιτητή στη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Kalliopi Exarchou, Histoire du théâtre: la passion au féminin, Thessalonique, University Studio Press, 2008 Καλλιόπη Εξάρχου, Δημήτρης Δημητριάδης: Το θέατρο του ανθρωπισμού, Αθήνα, Σοκόλης, 2016
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Αlain Viala, Le Théâtre en France, Paris, PUF, 1997. 2. Le théâtre en France, sous la direction de Jacqueline de Jomaron, Paris, Armand Colin, 1992. 3. Patrice Pavis, Dictionnaire du théâtre, Paris, Armand Colin, 2002. 4. Anne Ubersfeld, Les termes clés de l’analyse du théâtre, Paris, Seuil, 1996. 5. Pierre Larthomas, Le langage dramatique, Paris, PUF, 1972. 6. Christian Biet, Christophe Triau, Qu’est-ce que le théâtre?, Paris, Gallimard, 2006. 7. Jean-Pierre Sarrazac, Théâtres intimes, Paris, Actes-Sud, 1989. 8. Hans-Thies Lehmann, Le Théâtre postdramatique, Paris, L'Arche, 2002. 9. jean-Pierre Sarrazac, Théâtres du moi, théâtres du monde, Rouen, Editions Médianes, 1995 10. Catherine Naugrette, Paysages dévastés, Paris, Circé, 2004.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-11-2016