Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα στοχεύει σε μιά ισορροπημένη παρουσίαση της θεωρίας και των εφαρμογών. Ο στόχος ειναι ο φοιτητής να διδαχθεί το σκεπτικό διαφόρων αλγορίθμων μηχανικής μάθησης, με μια εισαγωγικού επιπέδου μαθηματική ανάλυση και κατόπιν να εστιάσει στις εφαρμογές. Έτσι με την συμπλήρωσςη τοπυ μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να εφαρμόσει ένα μεγάλο αριθμό αλγορίθμων μηχανικής μάθησης σε πρακτικά προβλήματα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιβλεπόμενη Μάθηση: Προσέγγιση ελαχίστων τετραγώνων, λογιστική παλνδρόμηση, Πέρσεπτρόνια, Γκαουσσιανή ανάλυση, Απλοϊκός αλγόριθμος Bayes, μηχανές δανυσμάτων στήριξης, επιλογή μοντέλων και χαρακτηριστικών.
Μη Επιβλεπόμενη Μάθηση: Συσταδοποίηση, K-μέσοπι, Αλγόριθμος EM, Συνδυασμοί Γκαουσσιανών.
Ενισχυτική Μάθηση και Έλεγχος: Μαρκοβιανές διαδικασίες απόφασης (MDP), εξισώσεις Bellman, Επαναλήψεις αηίας και πολιτικής, Q-μάθηση. Προσέγγιση της συνάρτησης αξίας, έρευνα στον χώρο των πολιτικών, ενίσχυση, μερικώς παρατηρήσιμες . Μαρκοβιανές διαδικασίες απόφασης (POMDP).
Θεωρία Μάθησης: Η εξισορρόπηση πόλωσης και διασποράς, διάσταση VC, Online μάθηση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hastie, Friedman, and Tibshirani, The Elements of Statistical Learning, 2001
Bishop, Pattern Recognition and Machine Learning, 2006
Ripley, Pattern Recognition and Neural Networks, 1996
Mitchell, Machine Learning, 2000
Duda, Hart, and Stork, Pattern Classification, 2nd Ed., 2002
Tan, Steinbach, and Kumar, Introduction to Data Mining, Addison-Wesley, 2005.
Mardia, Kent, and Bibby, Multivariate Analysis, 1979
Sutton and Barto, Reinforcement Learning: An Introduction, MIT Press, 1998.
Bertsekas and Tsitsiklis, Neuro-Dynamic Programming, Athena Scientific, 1996.