ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / INTRODUCTION TO THE STUDY OF LANGUAGE
ΚωδικόςΓλ2-100
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007093

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600116668
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Να εξοικειωθούν με τις σημαντικότερες έννοιες στη μελέτη της γλώσσας • Να αποκτήσουν ικανότητα στην εφαρμογή θεωρητικών εννοιών στην ανάλυση αυθεντικών δεδομένων από την καθημερινότητα • Να αναπτύξουν συστηματική και κριτική σκέψη • Να αποκτήσουν γλωσσική/πολιτισμική ανεκτικότητα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην επιστήμη της Γλωσσολογίας, και την επιστημονική μελέτη και σκέψη, με επισκόπηση των θεμελιωδών αρχών και εννοιών της. Οι περιοχές που εξερευνούνται είναι: Γλωσσολογία και γλώσσα , Απόκτηση μητρικής γλώσσας, Νόημα και γλώσσα, Διεπίδραση και γλώσσα, Ποικιλότητα και γλώσσα, Πολιτισμός και γλώσσα.
Λέξεις Κλειδιά
σημείο, κατανομή, εμφυτότητα, λεκτικές πράξεις, αρχή της συνεργασιμότητας, συναγωγή, οργάνωση συνομιλίας, διάλεκτοι, σχετικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
αρχεία ήχου & εικόνας, τηλεοπτικές εκπομπές, διαδυκτιακά video (π.χ. YouTube), χρήση powerpoint
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία, τελική γραπτή
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
—Yule, George (2010). The Study of Language. Singapore: Cambridge University Press. 4th edition
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
— Saussure, Ferdinand de (1974). Course in General Linguistics. Charles Bally & Albert Sechehaye (eds), with Albert Riedlinger. Fontana. [Call No: P121.S363] Chapter 1 (pp. 65-70), Chapter 3 (pp. 7-15), Chapter 4 (pp. 111-117) — Chandler, Daniel. Semiotics for Beginners.  Ch. 2 Signs http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/sem02.html — O’ Grady, William, Michael Dobrovolsky & Mark Aronoff (1993). Contemporary Linguistics: An Introduction. New York: St. Martin’s Press.  Ch. 14 (pp. 500-505) — Hudson, Grover (2000). Essential Introductory Linguistics. Malden, Mass. /Oxford: Blackwell Publishers. [Call No: P121.H746] Chapter 1 (pp. 1-6) — Lyons, John (1981). Language and Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press. [Call No: P121.L9] Chapter 1 (pp. 17-27) — Lyons, John (1995). Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press. [Call No: P106.L9] Chapter 1 (pp. 38-52), Chapter 2 (pp. 53-59, 70-81) — Fromkin, Victoria, Nina Hyams & Robert Rodman (2007). An Introduction to Language. Boston: Thomson Wadsworth (8th Edition). [Call No: P106.F75, 1993] Chapter 1, Chapter 2 (Language and Brain development, pp. 52-56), Chapter 4 (pp. 158-161), Chapter 5 (Pragmatics, pp. 199-207), Chapter 8 (pp. 313-322, 340- 341), Chapter 10 (pp. 409-427, 430-434, 437-440, 446-451) — Meyer, Charles F. (2009). Introducing English Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 4 (pp. 80-86, 93-94, 102-108) — Yule, George (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. [Call No: P99.4.P72Y85]  Chapter 5 (pp. 44-46), Chapter 6 (pp. 48-56), Chapter 8 (pp.71-82) — Bloomer, Aileen, Patrick Griffths & Andrew John Merrison (2005). Introducing Language in Use. London/New York: Routledge.  Chapter 2 (38-64), Chapter 3 (pp. 95-100) — Iordanidou, Anna & Jannis Androutsopoulos (2001). Youth slang in Modern Greek. In Alexandra Georgakopoulou & Marianna Spanaki (eds) A Reader in Greek Sociolinguistics, 285-302. Oxford etc.: Peter Lang. — Makri-Tsilipakou, Marianthi (1987). Language, the sexes and the teacher of English. Journal of Applied Linguistics 3: 66-87.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-08-2013