Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει
Εξοικείωση με την διαδικασία μετάβασης απο το θεατρικό κείμενο κ σενάριο στην διαμόρφωση των σκηνογραφικών και ενδυματολογικών προθέσεων και επιλογών σε μιά παράσταση και μια ταινία.Με αφορμή και αφετηρία ένα κείμενο προχωρούν με ασκήσεις στην μορφοπλασία ενός χώρου και κοστουμιών με μια συνθετική διαδικασία μέσα από σκίτσα,κολάζ,σχέδια και πλαστικές συνθέσεις-μακέτα ώστε η έμπνευση τους να συγκροτηθεί σε σκηνογραφική και ενδυματολογική σύνθεση και πρόταση.
Ο ολοκληρωμένος σκηνογραφικός και ενδυματολογικός σχεδιασμός και τα θέματα υλοποίησης του αφορά ένα θεατρικό έργο ενός σκηνογραφικού χώρου και την κινηματογραφική μεταφορά ενός διηγήματος.
Η επιλογή των δύο κείμενων για την διαμόρφωση σκηνογραφικής κ ενδυματολογικής πρότασης δίνει την δυνατότητα στους σπουδαστές να αντιμετωπίσουν θέματα για έργο εποχής και σύγχρονο έργο.
Γνώση των ομοιότητων και διαφορών στην άσκηση της σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στο θέατρο και στον κινηματογράφο
Διερευνηση του θέματος ‘’Ο υλικός κόσμος (Χώρος -Αντικείμενο-Ένδυμα) σαν έκφραση της ζωής μέσα στον Χρόνο’’.
Γνώση θεμάτων υλοποίησης της σκηνογραφικής κατασκευής και ενδυματολογικής εφαρμογής με την παρακολούθηση παρουσιάσεων στο μάθημα και την εκτέλεση επιμέρους ασκήσεων. Αποκτούν μια πρώτη εμπειρία στην εφαρμογή της σκηνογραφίας με επισκέψεις σε θεατρικές σκηνές.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι σπουδαστές μέσα από το εργαστηριακό μάθημα και τις εργασίες του
1.Αντιμετωπίζουν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό σκηνογραφικού χώρου και τα θέματα υλοποίησης του. Με αφετηρία ένα θεατρικό κείμενο και ένα διήγημα διαμορφώνουν μια σκηνογραφική και ενδυματολογική πρόταση και ασκούνται στις τεχνικές τόσο της μεταμόρφωσης υπάρχοντων χώρων όσο και στην δημουργία χώρου στο κενό. .
Η επιλογή των δύο κείμενων για διαμόρφωση σκηνογραφικής πρότασης δίνει την δυνατότητα στους σπουδαστές να αντιμετωπίσουν θέματα για έργο εποχής και σύγχρονο έργο.
Διερευνηση του θέματος ‘’Ο υλικός κόσμος (Χώρος -Αντικείμενο-Ένδυμα) σαν έκφραση της ζωής μέσα στον Χρόνο’’.
2.Εξοικειώνονται με την έννοια του χώρου στον κινηματογράφο και την αποτύπωση του σε εικόνα (από γενικό σε κοντινό)
3.Αποκτούν τις γνώσεις των σκηνογραφικών κατασκευών με την παρακολούθηση παρουσιάσεων στο μάθημα και τις εκτέλεση επιμέρους ασκήσεων. Αποκτούν μια πρώτη εμπειρία στην εκτέλεσης των κατασκευών με επισκέψεις σε θεατρικές σκηνές.
Στην συγκρότηση της σκηνογραφικής και ενδυματολογικής πρότασης επιδιώκεται τόσο η φαντασία και πρωτοτυπία όσο και η αντιμετώπιση των θεμάτων της εφαρμογής της.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• R.Arnheim,Τέχνη και Οπτική Αντίληψη,Η ψυχολογία της Δημιουργικής Όρασης,Εκδόσεις Θεμέλιο,Αθήνα,1999
• Payne, Winakov, Farrell, Beek, Ενδυματολογία. Ιστορία της Ενδυμασίας, Εκδόσεις Ίον.
• Φωτόπουλος Δ., Το Ένδυμα στην Αθήνα στο Γύρισμα του 20ου Αιώνα, Ε.Λ.Ι.Α., 20
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
David Watkin,’’Ιστορία της Δυτικής Αρχιτεκτονικής’’ ,Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τράπεζας.
Αλκης Ξανθάκης, ‘’Ιστρία της Ελληνικής Φωτογραφίας’’, εκδ.ΠΑΠΥΡΟΣ.
Amos Rapoprt, ‘’Ανώνυμη Αρχιτεκτονική και Πολιτιστικοί Παράγοντες’’ εκδ.ΜΕΛΙΣΣΑ.
Phillis Bennett Oates, ‘’Η Ιστορία του Επίπλου στη Δύση’’εκδ.ΦΟΡΜΑ
Charlotte Gere , ‘’Nineteenth-Century Decoration: The Art of the Interior’’ ,εκδ Harry N.Abrams,Publ.N.Y.
Peter Thornton ,’’Authentic Decor: The Domestic Interior 1620 – 1920’’
Helena Hayward, ‘’World Furniture: An Illustrated History’’ Hardcover,εκδ Hamlyn.
Παρμενίδη Γ., Ρούπα Ε. Χ. .’’Το Αστικό Έπιπλο στην Ελλάδα 1830-1940’’, Εκδόσεις Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου,
Norah Waugh. ‘’The Cut of Women’s Clothes,1600-1930’’,εκδ Routlege Taylor &Francis Group.
Edward Maeder, ‘’Hollywood and History-Costume Design in Film’’, εκδ Thames & Hudson Ltd
François Boucher "Histoire du costume en Occident: Des origines à nos jours" (2008) Broché