Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Να έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο για τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία.
2. Να μάθουν τις βασικές "τεχνικές/ τρόπο αλλαγής" για την κάθε θεωρητική προσέγγιση.
3. Να αρχίσουν να αναπτύσσουν την ικανότητα να εφαρμόζουν τη θεωρητική γνώση στην πράξη.
4. Να εξοικειωθούν με τα δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία.
5.Να εξοικειωθούν με τα ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αρχικά θα γίνει μία ιστορική αναδρομή για τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε η ψυχοθεραπεία και στη συνέχεια θα συζητηθούν οι τρεις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία (ψυχοδυναμική, γνωστική-συμπεριφορική, και ανθρωπιστική) και η εφαρμογή τους στην κλινική πράξη. Στο υπόλοιπο μάθημα θα συζητηθούν τα παρακάτω ζητήματα: Συνέντευξη. Δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία, ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Λέξεις Κλειδιά
ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία, γνωστική-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, και ανθρωπιστική ψυχοθεραπεία, ερευνα στην ψυχοθεραπεία, δεοντολογία και ψυχοθεραπεία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπέιτμαν, Α., & Χολμς, Τ. (1998). Εισαγωγή στην ψυχανάλυση. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2010). Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Ελληνικά Γράμματα.