NEUROPSYCHOLOGY OF EVERYDAY FUNCTIONING

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςNEUROPSYCHOLOGY OF EVERYDAY FUNCTIONING / NEUROPSYCHOLOGY OF EVERYDAY FUNCTIONING
ΚωδικόςΨΥ-815
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013560

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςNEUROPSYCHOLOGY OF EVERYDAY FUNCTIONING
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600118240

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προτείνεται η παρακολούθηση του μαθήματος Νευροψυχολογία Ι: Εισαγωγή και Νευροψυχολογία ΙΙ: Νευροψυχολογική Εκτίμηση πριν την παρακολούθηση του μαθήματος αυτού. Οι φοιτητές Erasmus αναμένεται να έχουν βασικές γνώσεις νευροψυχολογίας και νευροψυχολογικής εκτίμησης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές 1. θα κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ γνωστικών λειτουργιών και εκτέλεσης καθημερινών έργων 2. θα κατανοήσουν τη χρησιμότητα, αλλά και τους περιορισμούς των νευροψυχολογικών διαδικασιών στην πρόβλεψη της καθημερινής λειτουργικότητας 3. θα εκτιμήσουν την επίδραση νευρολογικών και ψυχιατρικών διαταραχών στην ικανότητα ολοκλήρωσης καθημερινών έργων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η διεκπεραίωση των καθημερινών δραστηριοτήτων προϋποθέτει πολύπλοκες διεργασίες και απαιτεί την αποτελεσματική επεξεργασία πληροφοριών και την προσαρμογή στις συνθήκες του περιβάλλοντος. Ο υγιής ανθρώπινος εγκέφαλος είναι αρκετά λειτουργικός ώστε να αντιμετωπίζει επιτυχώς τα περισσότερα καθημερινά έργα και απαιτήσεις. Το μάθημα αυτό αξιολογεί την συμβολή της νευροψυχολογίας στην κατανόηση της καθημερινής λειτουργικότητας και τη δυνατότητα να προβλέψουμε την επίδοση στον πραγματικό κόσμο από εκτιμήσεις στο εργαστήριο ή στην κλινική. Ειδικότερα, στα πλαίσια του μαθήματος (1) θα διερευνηθούν θεωρητικές νευροψυχολογικές προσεγγίσεις και πρακτικά ζητήματα στην εκτίμηση της καθημερινής λειτουργικότητας (2) θα γίνει ανασκόπηση της οικολογικής εγκυρότητας των νευροψυχολογικών διαδικασιών (3) θα γίνει αποτίμηση της επίδρασης νευρολογικών και ψυχιατρικών διαταραχών σε επιδόσεις σε έργα της καθημερινότητας (όπως εργασία, διαχείριση οικονομικών και οδήγηση).
Λέξεις Κλειδιά
νευροψυχολογία, καθημερινά έργα, λειτουργικότητα, οικολογική εγκυρότητα, γνωστικές λειτουργίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι διαλέξεις/διδασκαλία του μαθήματος θα πραγματοποιούνται με τη χρήση πολυμέσων (χρήση Η/Υ και παρουσίαση εκπαιδευτικών βίντεο). Η επικοινωνία των φοιτητών με τη διδάσκουσα θα είναι εφικτή και μέσω e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251,0
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνίσταται η συνεπής παρακολούθηση των διαλέξεων. Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα εξεταστούν γραπτώς στη ύλη που διδάχθηκε και συζητήθηκε στο μάθημα. Ο βαθμός αυτός θα αποτελέσει το 90% της τελικής βαθμολογίας. Το 10% της τελικής βαθμολογίας θα προέλθει από τη συγγραφή εργασίας στα πλαίσια του μαθήματος. Η εργασία μπορεί να περιλαμβάνει και παρουσίαση στην αίθουσα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Instructor's notes. Σημειώσεις διδάσκουσας. 2. Selected articles. Επιλεγμένα άρθρα. 3. Book: Neuropsychology of Everyday Functioning. Edited by Thomas D. Marcotte and Igor Grant. Guilford Press (selected chapters) 4. Book: The Neuropsychology of Everyday Life: Assessment and Basic Competencies. Edited by Tupper, David E., Cicerone, Keith D. Kluwer Academic Publishers (selected chapters)
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-06-2018