ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ / COGNITIVE DISORDERS IN PATHOLOGICAL AGING
ΚωδικόςΨΥ-818
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013561

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΓΗΡΑΝΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600118241

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ψ-301 ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1.Να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις σχετικά με πιθανούς τρόπους παρέμβασης σε γνωστικές και συναισθηματικές διαστάσεις της προσωπικότητας του ηλικιωμένου με γνωστική παθολογία, ώστε να διατηρηθεί η γνωστική του κατάσταση σταθερή και να υπάρχει για μεγάλο διάστημα ικανότητα σχετικά αυτόνομης διαβίωσής του στην κοινότητα. 2.Να έρθουν οι φοιτητές σε επαφή με τη μεθοδολογία έρευνας που αφορά τις ψυχολογικές αλλαγές κατά το παθολογικό γήρας, και τη μέτρησή τους. 3.Να εκπαιδευτούν οι φοιτητές στη χορήγηση μιας σειράς σύνθετων ψυχομετρικών δοκιμασιών σε ηλικιωμένους με γνωστική έκπτωση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με την έρευνα στο πεδίο της γνωστικής γηροψυχολογίας. Οι βασικές μέθοδοι για τη μελέτη της τρίτης και τέταρτης ηλικίας, ο πειραματικός σχεδιασμός στη γηροψυχολογία, οι μελέτες παρέμβασης, η διαχρονική μέτρηση των ενδο-ατομικών μεταβολών αλλά και η γνωστική εκτίμηση μέσα από ευρείας κλίμακας έρευνες είναι τα κύρια θέματα που καλύπτονται. Σε σχέση με τους ειδικούς τομείς ερευνητικού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος, δίνεται έμφαση στις έννοιες και τις μεθόδους έρευνας και διάγνωσης στους τομείς (α) της γνωστικής πλαστικότητας στην παθολογική γήρανση, (β) της επεξεργασίας του συναισθήματος και της αλληλεπίδρασης συναισθήματος – γνωστικών λειτουργιών, γ) της Υποκειμενικής και Ήπιας Γνωστικής Εξασθένησης και της άνοιας σε διάφορες μορφές της.
Λέξεις Κλειδιά
ερευνητικές μέθοδοι στη γηροψυχολογία, παρέμβαση, μέτρηση ενδο-ατομικής γνωστικής αλλαγής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στην παρουσίαση πληροφοριών και σχετικών πηγών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων (power point, e-learning). Στην εξάσκηση και στη χορήγηση ψυχολογικών δοκιμασιών. Στη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων που συλλέγονται (spss, eqsirt). Στην ενημέρωση των φοιτητών για διαδικαστικά θέματα του μαθήματος (e-learning).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση130,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)170,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου (60%). Άσκηση (40%): Η άσκηση στο πλαίσιο του μαθήματος περιλαμβάνει (α) τη συμμετοχή σε όλα τα στάδια διεξαγωγής έρευνας. Η ποιότητα των δεδομένων που συλλέγει ο κάθε φοιτητής ελέγχεται μέσω στατιστικών ελέγχων. Η παρουσία στην άσκηση - εμπειρική μελέτη είναι υποχρεωτική για τους φοιτητές που επιλέγουν από το πρώτο μάθημα να συμμετάσχουν στην εκπόνηση εμπειρικής εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Herman, D., Yoder, C., Gruneberg, M., & Payne, D. (2010, μεταφρ.). Εφαρμοσμένη Γνωστική Ψυχολογία. Επιστημονική επιμέλεια: Στ. Σαμαρτζή & Αργ. Βατάκη. Αθήνα: Πεδίο. Sani, F. & Todman, J. (2009, μεταφρ.). Πειραματικός Σχεδιασμός και Στατιστικές Εφαρμογές στην Ψυχολογία. Επιστημονική επιμέλεια: Γ. Προδρομίτης & Ξ. Χρυσοχόου. Αθήνα: Πεδίο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Hofer, S., & Alwin, D. (2008). Handbook of Cognitive Aging: Interdisciplinary perspectives. Thousand Oaks, California, U.S.: Sage. -MacKinnon, D. (2008). Introduction to statistical mediation analysis. New York, NY, U.S.: Lawrence Erlbaum Associates. -Kline, R. (2005). Principles and practice of Structural Equation Modeling (2nd ed.). New York, NY, U.S.: Guilford. -Bengtson, V., Gans, D., Putney, N., & Silverstein, M. (eds.) (2009). Handbook of theories of aging (2nd ed.). New York, U.S.A.: Springer. -Field, A. & Hole, G. (2003). How to design and report experiments. Thousand Oaks, California, U.S.A.: Sage.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2017