ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ / DEVELOPMENTAL PSYCHOPATHOLOGY
ΚωδικόςΨΥ-831
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013567

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600118243

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται η προηγούμενη παρακολούθηση των μαθημάτων Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι & ΙΙ, Κλινική Ψυχολογία Ι, Κλινική Ψυχολογία: Θεραπευτικές Προσεγγίσεις, Εφηβεία & Ψυχοπαθολογία.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση και η εμβάθυνση i) στη φύση των αποκλίσεων στην ανάπτυξη από τη βρεφική ηλικία μέχρι και την εφηβεία και τη σημασίας τους στη μετέπειτα ανάπτυξη, ii)στη σημασία της ψυχολογικής αξιολόγησης, iii) στις έννοιες των παραγόντων κινδύνου και των προστατευτικών παραγόντων, iv)στη θεωρητική και στην εμπειρική κατανόηση των συγκεκριμένων διαταραχών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πρόληψη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορική αναδρομή: Τι είναι ψυχική διαταραχή; Φυσιολογική και παθολογική συμπεριφορά. Μέθοδοι αξιολόγησης των αναπτυξιακών διαταραχών. Η διαδικασία της αξιολόγησης. Ιστορικό. Ταξινόμηση και Διάγνωση Θεωρητικά και διαγνωστικά ζητήματα στην Εξελικτική Ψυχοπαθολογία. Προβλήματα ταξινόμησης και διάγνωσης. Βρεφική ηλικία: α) Συναισθηματικές διαταραχές: (κατάθλιψη στη βρεφική ηλικία)και διαταραχές στο δεσμό «μητέρας»-βρέφους. β) Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Διαταραχές μάθησης. Αποκλίσεις στην επικοινωνία και στην κοινωνικοποίηση. Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Νοητική υστέρηση:Διαγνωστικά κριτήρια και ταξινόμηση της νοητικής υστέρησης. Θεραπευτική αντιμετώπιση - Ειδική εκπαίδευση. Κατάθλιψη στην Παιδική ηλικία και στην Εφηβεία – Το πένθος κατά την παιδική ηλικία – Απόπειρα αυτοκτονίας και αυτοκτονία. Διπολική διαταραχή σε παιδιά και εφήβους. ΣΧιζοφρένεια.
Λέξεις Κλειδιά
αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία, αποκλίσεις στην ανάπτυξη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΕΡΓΑΣΙΑ & ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Wenar, C., & Kerig, P. (2008). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Από τη βρεφική ηλικία στην εφηβεία. Αθήνα: Gutenberg. 2.Wilmshurst L.(2011). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Μια αναπτυξιακή προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Carr, A. (2006). The Handbook of Child and Adolescent Clinical Psychology: A Contextual Approach. London & NY.: Routledge. 2.Frances, A. (2014). H διάσωση του φυσιολογικού DSM-5: το δριμύ κατηγορώ ενός ψυχιάτρου. Αθήνα: Τραυλός. 3.Παπαγεωργίου, Β. (2005). Ψυχιατρική Παιδιών και Εφήβων. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 4.Rutter, M. (2008). «Οι πολλαπλές σημασίες μιας αναπτυξιακής προοπτικής στη ψυχοπαθολογία», Hellenic Journal of Psychology, 5, 281-323. 5.Σκούλικα, Α. (2008). Κατάθλιψη και καταθλιπτικά ισοδύναμα κατά τη βρεφική και την πρώτη παιδική ηλικία. Στο Γ. Τσιάντης, & Α. Αλεξανδρίδης, (επιμ.) (2008). Προσχολική Παιδοψυχιατρική 2. Κλινική και θεραπευτικές παρεμβάσεις (σελ. 64-133). Αθήνα: Καστανιώτη. 6.Τσιάντης, Γ. (επιμ.) (2001). Εισαγωγή στην Παιδοψυχιατρική. Αθήνα: Καστανιώτη. 7.Τσιάντης, Γ. (επιμ.) (1997). Βασική Παιδοψυχιατρική, Εφηβεία. Τόμος Β΄, Τεύχος 1ο. Αθήνα: Καστανιώτη. 8.Τσιάντης, Γ. (επιμ.) (2003). Βασική Παιδοψυχιατρική, Εφηβεία. Τόμος Β΄, Τεύχος 2ο. Αθήνα: Καστανιώτη. 9.Τσιάντης, Γ., & Αλεξανδρίδης, Α. (επιμ.) (2008). Προσχολική Παιδοψυχιατρική 1. Ανάπτυξη. Αθήνα: Καστανιώτη. 10.Τσιάντης, Γ., & Αλεξανδρίδης, Α. (επιμ.) (2008). Προσχολική Παιδοψυχιατρική 2. Κλινική και θεραπευτικές παρεμβάσεις. Αθήνα: Καστανιώτη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2017