ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ / AUTHORS: GERMAN - SPEAKING ENGAGED FICTIONOF THE 20th CENTURY
ΚωδικόςΒΚ0243-ΕΜ
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΒ΄ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΕμβάθυνση
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014850

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-3

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2015-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600118715
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πολύ συχνά διωκόμενοι, στιγματισμένοι, λογοκριμένοι, φυλακισθέντες, αναγκασμένοι να καταφύγουν στη εξορία, οι «στρατευμένοι» δημιουργοί ήταν πάντοτε ενοχλητικοί για τους εκάστοτε κρατούντες. Αυτή η «παράδοση» περιλαμβάνει και πολυάριθμους γερμανόφωνους συγγραφείς: από τον Christian Friedrich Daniel Schubart, έγκλειστο επί πολλά χρόνια από τον ηγεμόνα της Βυρτεμβέργης, του οποίου τις ανομίες στηλίτευε με τα γραπτά του (18ος αι.) και τους πολιτικοποιημένους Χάινε, Μπύχνερ κλπ. περί το 1848, μέχρι τους Μπρεχτ, Ζέγκερς, Μπέχερ και πολλούς άλλους εξόριστους επί εθνικοσοσιαλισμού, αλλά και μεταγενέστερους διανοούμενους-συγγραφείς, όπως οι Μπελ, Γκρας, Έντσενσμπεργκερ, Βάις κ.ά. Το μάθημα θα επικεντρωθεί στον 20ό αιώνα, κατά τον οποίο η σύνδεση της λογοτεχνίας με την κοινωνική κριτική αγγίζει πρωτοφανή επίπεδα, τόσο ως προς την έκταση και ένταση, όσο και ως προς το εύρος των πολιτικών απόψεων που εκπροσωπούνται. Μέσα από ανάλυση της πολυτάραχης πορείας των δημιουργών σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, καθώς και επιλεγμένων κειμένων τους, θα επιχειρήσουμε να συζητήσουμε ορισμένα ερωτήματα που απασχολούν επίμονα τις γραμματολογικές και –γενικότερα – τις ανθρωπιστικές σπουδές: μπορεί η λογοτεχνία να επιφέρει κοινωνικές αλλαγές; Είναι δυνατόν ένα «πολιτικό» κείμενο να είναι ταυτόχρονα και αισθητικά άρτιο; Ποια η διάκριση ανάμεσα σε δημοσιογραφία, προπαγάνδα και λογοτεχνία; Πού βρίσκονται τα όρια της «αισθητικής αυτονομίας»; Πέραν των έργων που θα προταθούν από τον διδάσκοντα, οι φοιτητές/φοιτήτριες έχουν τη δυνατότητα –μέσα στο πλαίσιο της εξεταζόμενης θεματικής –να κάνουν και τις δικές τους επιλογές.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση: τακτική και ενεργός παρουσία, προφορική παρουσίαση και γραπτή εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-02-2019