Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις Ξένες Γλώσσες στην υποχρεωτική εκπαίδευση, το οποίο αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται πιλοτικά και την Ευρωπαϊκή Γλωσσική Πολιτική (ΚΕΠΑΓ, Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών).
Εκπόνηση διδακτικών προτάσεων για τα Γερμανικά στο Δημοτικό.
Εφαρμογή ειδικών διδακτικών θεωριών και τεχνικών για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας σε μικρούς μαθητές (ηλικίες 10-12).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σ’ αυτό το μάθημα κατεύθυνσης θα ασχοληθούμε με τις νεότερες εξελίξεις που αφορούν στο μάθημα των Γερμανικών στην ελληνική Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θα εστιάσουμε καταρχήν στο νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις Ξένες Γλώσσες στην υποχρεωτική εκπαίδευση, το οποίο αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται πιλοτικά. Πέρα από την εξοικείωσή μας με αυτό θα το επεξεργαστούμε με στόχο την εκπόνηση διδακτικών προτάσεων για τα Γερμανικά στο Δημοτικό. Σε άμεση συνάρτηση με τον παραπάνω στόχο θα είναι αφενός η ενασχόλησή μας με την Ευρωπαϊκή Γλωσσική Πολιτική (ΚΕΠΑΓ, Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών) και αφετέρου η προσέγγιση και εφαρμογή ειδικών διδακτικών θεωριών και τεχνικών για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας σε μικρούς μαθητές (ηλικίες 10-12).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Bleyhl, W. (2000).Fremdsprachen in der Grundschule. Grundlagen und Praxisbeispiele. Hannover: Schroedel Verlag
2.Chighini, P. & D., Kirsch (2009). Deutsch im Primarbereich. Fernstudieneinheit 25.
Berlin, München u.a.: Langenscheidt.
3. Edelhoff, C. (Hg.) (2003). Englisch in der Grundschule und darüber hinaus. Eine
praxisnahe Orientierungshilfe. Frankfurt am Main: Verlag Moritz Diesterweg.
4. Edelhoff, C. (Hg.) (2003). Englisch in der Grundschule und darüber hinaus.
Eine praxisnahe Orientierungshilfe. Frankfurt am Main:Verlag Moritz
Diesterweg
5.Klippel, F. (2000). Englisch in der Grundschule: Handbuch für einen
kindgemässen Fremdsprachenunterricht: Übungen, Spiele, Lieder für die
Klassen 1 bis 4. Berlin: Cornelsen Scriptor
6.Mindt, D. & N. Schlüter(2003).Englisch in den Klassen 3 und 4. Grundlagen
für einen ergebnisorientierten Unterricht.Berlin: Cornelsen Verlag.
7.Piepho, H.-E. (2007). Narrative Dimensionen im Fremdsprachenunterricht.
Braunschweig: Schroedel, Diesterweg, Klinkhardt.
8. Waas, L. & W. Hamm (2004). Englischunterricht in der Grundschule konkret.
Donauwörth: Auer Verlag.
9. Weskamp, Ralf (2003).Fremdsprachenunterricht entwickeln. Grundschule
–Sekundarstufe I-Gymnasiale Oberstufe. Hannover:Schroedel Verlag