ΓΚΑΝΤΑΜΕΡ & ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΚΑΝΤΑΜΕΡ & ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ / Gadamer And Philosophical Hermeneutics
ΚωδικόςΦ602
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Θανασάς
Γνωστικό ΑντικείμενοΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009523

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦιλοσοφίαΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΚΑΝΤΑΜΕΡ & ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600119300

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 215 (356)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Θα έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της Φιλοσοφικής Ερμηνευτικής - Θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα μιας 'εκ του σύνεγγυς' ανάγνωσης ενός φιλοσοφικού κειμένου και μιας παραγωγικής ερμηνευτικής αναμέτρησης με αυτό
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η φιλοσοφική ερμηνευτική είναι ένα από τα σημαντικότερα φιλοσοφικά ρεύματα του εικοστού αιώνα, που επιχειρεί μια δημιουργική (ανα-)σύνθεση (α) της φιλοσοφικής κληρονομιάς των πλατωνικών διαλόγων, (β) της εγελιανής φιλοσοφίας του πνεύματος και της ιστορίας, καθώς και (γ) της ανάλυσης της ύπαρξης από τον Χάιντεγκερ. Βάσει κειμένων του θεμελιωτή της φιλοσοφικής ερμηνευτικής Χανς-Γκέοργκ Γκάνταμερ (μεταφρασμένων στην Ελληνική ή στην Αγγλική), θα επιχειρήσουμε να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα στοιχεία αυτής της σύνθεσης και να αποτιμήσουμε τη σχέση της με άλλα φιλοσοφικά ρεύματα του εικοστού αιώνα, όπως η κριτική θεωρία και η αποδόμηση.
Λέξεις Κλειδιά
Γκάνταμερ, φιλοσοφική ερμηνευτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια1255
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση θα γίνει βάσει γραπτής εργασίας που θα παραδοθεί τον Ιούνιο ή τον Σεπτέμβριο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χανς-Γκέοργκ Γκάνταμερ: Το πρόβλημα της ιστορικής συνείδησης (μτφρ. Α. Ζέρβας). Αθήνα: Ίνδικτος 1998. Hans-Georg Gadamer: Ο Λόγος στην εποχή της επιστήμης (μτφρ. Λ. Αναγνώστου). Αθήνα: Νήσος 1997. Α. Τζούμα: Ερμηνευτική: από τη βεβαιότητα στην υποψία. Αθήνα: Μεταίχμιο 2005.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-06-2018