Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί ως προς τον θεωρητικό του άξονα μια εισαγωγή στην Ενδυματολογία. Στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την σημειολογία του ενδύματος μέσα από την συγκριτική προσέγγιση τριών βασικών ειδών: Ένδυμα ζωής- θεατρικό και κινηματογραφικό κοστούμι.
Ως προς τον πρακτικό άξονα το μάθημα επικεντρώνεται στην μεθοδολογία ανάλυσης του κινηματογραφικού σεναρίου με στόχο την ενδυματολογική ερμηνεία και τον σχεδιασμό. Παράλληλα αναφέρεται στην οργάνωση της έρευνας και στην επίλυση ζητημάτων εκτέλεσης κοστουμιών. Σχεδιαστικές ασκήσεις, ασκήσεις εκπόνησης μακετών και ενδυματολογικής σύνθεσης καθώς και η γνωριμία των υφασμάτων και υλικών κατασκευής έχουν σαν κύριο στόχο την προετοιμασία των φοιτητών για τη δημιουργία επαγγελματικών φακέλων εργασίας (portfolio). Οι φοιτητές/τριες καλούνται ακόμα να εκπονήσουν μια ερευνητική εργασία με θέμα την παρουσίαση του ενδυματολογικού έργου σημαντικών εικαστικών δημιουργών του κινηματογράφου τόσο μετά από στοιχεία φιλμογραφίας όσο και μέσα από την προσωπική τους παρατήρηση και ανάλυση. Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες εξετάζονται στην θεωρία την οποία διδάχθηκαν καθώς και σε πρακτικά ζητήματα. Η αξιολόγησή τους γίνεται με βάση τις παρουσίες, τη συμμετοχή στο μάθημα, τον βαθμό της θεωρητικής εργασίας καθώς και τον βαθμό των εξετάσεων. Στο μάθημα δίνεται εκτενής βιβλιογραφία ενώ ως εποπτικά μέσα χρησιμοποιούνται σλάϊτς, προτζέκτορας για προβολή εικόνων και φιλμ, ειδική αρθρογραφία, δείγματα ενδυματολογικών εργασιών καθώς και υλικά κατασκευής κοστουμιών (υφάσματα, διακοσμητικά κλπ).
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. 1. Payne, Winakov, Farrell, Beek, Ενδυματολογία Ιστορία της Ενδυμασίας, Εκδόσεις Ίον.
2. 2. Gombrich, G.H., Το Χρονικό της Τέχνης, ΜΙΕΤ, 2006.
3. Φωτόπουλος Δ., Το Ένδυμα στην Αθήνα στο Γύρισμα του 20ου Αιώνα, Ε.Λ.Ι.Α., 2000.