RESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςRESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY / RESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
ΚωδικόςERA-200
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000006

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής8410

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςRESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600119457

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 114 (410)
ΗμερολόγιοΤρίτη 09:00 έως 11:30
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Αναφορικά με την ενότητα "Γνωστική γήρανση", οι φοιτητές αναμένεται να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σχετικά με τις γνωστικές λειτουργίες υψηλής και χαμηλής ιεραρχίας στο υγιές και παθολογικό γήρας. Αναμένεται να αναπτύξουν, επίσης, βασικές δεξιότητες όσον αφορά στη χορήγηση κύριων ψυχομετρικών και νευροψυχολογικών εργαλείων ανίχνευσης της γνωστικής έκπτωσης και της άνοιας. Όσον αφορά στην ενότητα "Στρες και εγκέφαλος", αναμένεται ότι οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με α) την νευροενδοκρινική απόκριση του οργανισμού σε στρεσογόνες συνθήκες, β) τις επιπτώσεις του στρες σε συγκεκριμένες εγκεφαλικές δομές και εκφάνσεις της συμπεριφοράς οι οποίες διαμεσολαβούνται από αυτές τις περιοχές. Όσον αφορά στην ενότητα "Ανάρρρωση από τις εργασιακές απαιτήσεις", αναμένεται ότι οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με α) τα θεωρητικά μοντέλα που εξηγούν το εργασιακό στρες και τις επιπτώσεις του, β) τη διαδικασία ανάρρωσης από τις εργασιακές απαιτήσεις, γ) τους γνωστικούς μηχανισμούς που εμπλέκονται στη διαδικασία ανάρρωσης, και δ) τα μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν κατά τη μελέτη της διαδικασίας αυτής. Όσον αφορά στην ενότητα "Επιλεγμένα θέματα στη Γνωστική Επιστήμη", αναμένεται ότι οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με α) τις βασικές θεωρίες της Γνωστικής Επιστήμης, β) τη σύγχρονη έρευνα σε αυτό το πεδίο.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
"Γνωστική γήρανση": στην ενότητα αυτή του μαθληματος καλύπτονται θέματα σχετικά με την πληθυσμιακή αλλαγή και τη γνωστική γήρανση, τις γενετικές και περιβαλλοντικές επιδράσες στη γνωστική αλλαγή διά βίου, τη σχέση κοινωνικών δομών με τη γνωστική αλλαγή, τα πρότυπα της γνωστικής γήρανσης, τις βασικές θεωρίες της διά βίου ανάπτυξης και γήρανσης, και τις αλλαγές στις ειδικές λειτουργίες της προσοχής, της μνήμης, του εκτελεστικού ελέγχου, της λύσης προβλημάτων, της εμπειρογνωμοσύνης και της σοφίας κατά τη γήρανση. "Στρες και εγκέφαλος": Οι θεματικές ενότητες που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τις επιπτώσεις του στρες σε δείκτες συναπτικής ευπλαστότητας και εκφάνσεις της συμπεριφορά, όπως προκύπτει από έρευνες σε ανθρώπους αλλά και πειραματόζωα. "Ανάρρωση από τις Εργασιακές Απαιτήσεις": Οι θεματικές ενότητες που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν το εργασιακό στρες και τις επιπτώσεις του, την ημερήσια ανάρρωση από τις εργασιακές απαιτήσεις, τους διαμεσολαβητικούς και ρυθμιστικούς παράγοντες που εμπλέκονται στη διαδικασία, τις μεθοδολογικές προκλήσεις σχετικά με τη μελέτη της ημερήσιας ανάρρωσης.
Λέξεις Κλειδιά
γνωστικές λειτουργίες υψηλής ιεραρχίας; σχετική με την ηλικία αλλαγή; διά βίου ανάπτυξη; στρες; νευρωνική ευπλαστότητα; πειραματικά μοντέλα ζώων, αναπαραστάσεις, ανάρρωση από τις εργασιακές απαιτήσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
elearning Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,5
Σεμινάρια130,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,5
Εκπόνηση μελέτης (project)200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών682,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Όσον αφορά στην ενότητα "Γνωστική γήρανση", η αξιολόγηση γίνεται βάσει τριών παρουσιάσεων σε μορφή power point (30%) και της τελικής γραπτής εξέτασης (70%). Όσον αφορά στην ενότητα "Στρες και εγκέφαλος", η αξιολόγηση των φοιτητών θα βασιστεί σε μια γραπτή εξέταση (60%) και δύο (2) εργασίες (40%) Στην ενότητα "εργαζόμενη μνημη" οι φοιτητες θα αξιολογηθούν με μια τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Section "Stress and the brain" Biopsychology (4th ed.)/John P. J. Pinel). Boston: Allyn & Bacon Section "Cognitive Science" Eysenk M.W. (2006) Fundamentals of Cognition N.Y. Psychology Press (Chapter 21) Fodor J. (1998) Concepts Oxford U.P. Fodor J. (2008) LOT 2 Oxford University Press Libet B. (2004) Mind Time Harvard U. P. (selections) Wegner, D.M. (2002) The Illusion of Conscious Will MIT Press (selections) Section "Understanding working memory" Baddeley, A. D. & Logie, R. H. (1999). Working memory: The multiple-component model. In: A. Miyake and P. Shah (eds), Models of working memory: Mechanisms of active maintenance and executive control. (28-61). New York, NY: Cambridge University Press. Holmes, J., Gathercole, S. (2014) Taking working memory training from the laboratory into schools, Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 34(4), 440-450 Gathercole, S. E. Dunning, D., Holmes, J. (2012) Cogmed training: Let's be realistic about intervention research, Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 1(3), 201-203 Gathercole, S.E. and Baddeley, A.D. (1993). Working memory and language. Lawrence Erlbaum Associates.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
As regards cognitive ageing, indicative bibliography is given on "e-learning". The students should also be able to find articles related to their presentations using the scientific databases. Όσον αφορά την ενότητα της "γνωστικής γήρανσης", ενδεικτική βιβλιογραφία δίνεται στη σελίδα ου μαθήματος (e-learning). Oι φοιτητές θα πρέπει επίσης να κάνουν χρήση επιστημονικών άρθρων χρησιμοποιώντας τις επιστημονικές βάσεις. As regards the section "Stress and the brain", research papers related to the topics will be given. Όσον αφορά στην ενότητα "Στρες και εγκέφαλος", θα δοθούν στους φοιτητές επιστημονικά άρθρα σχετικά με τα θέματα που θα καλυφθούν στις διαλέξεις.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-12-2019