ΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / PSYCHOLOGY OF LANGUAGE
ΚωδικόςΨΥ-510
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013509

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 18
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600119479

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ψ-100 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • Ψ-101 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
  • Ψ-103 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • Ψ-131 ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
  • Ψ-200 Ε.Μ.Ε.Σ.
  • Ψ-232 ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • Ψ-242 ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • Ψ-261 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
  • Ψ-301 ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  • Ψ-361 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
  • Ψ-370 ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι
  • Ψ-371 ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΙ
  • Ψ-372 ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να 1. περιγράφουν τις επιστημονικές μεθόδους που εεχουν χρησιμοποιηθεί για να μελετηθεί η γλώσσα. 2. να αξιολογούν κριτικά τις θεωρίες για τη γλώσσα και 3. να κατανοούνν τις αλληλεπιράσεις μεταξύ γλώσσας και μνήμης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γλωσσική αντίληψη: αναγνώριση του προφορικού και του γραπτού λόγου. Παραγωγή γλώσσας: η ψυχογλωσσολογία της ομιλίας. Κατανόηση της γλώσσας και μνήμη. Γλώσσα και σημασιολογία. Φωνολογική επεξεργασάι και ανάπτυξη της ανάγνωσης. Η ανάπτυξη της γλώσσας. Γραπτός και προφορικός λόγος. Η αλληλεπίδραση γλώσσας και μνήμης. Η εργαζόμενη μνήμη ως μηχανισμός απόκτησης γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
γλώσσα, σκέψη, μνήμη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
power point presentation
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση220,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων281,1
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Pinker, S. (2000). Το γλωσσικό ένστικτο. Πώς ο νους δημιουργεί τη γλώσσα. Αθήνα: Κάτροπτο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ellis, A. and Beattie, G. (1996). The Psychology of Language and Communication. Psychology Press. Gathercole, S.E and Baddley, A.D. (1993). Working Memory and Language. Lawrence Erlbaum Associates.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-05-2017