ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ / RURAL COMMUNITY DEVELOPMENT
ΚωδικόςΝ121Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001841

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600119970
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ένας γεωπόνος με κατεύθυνση αγροτικής οικονομίας θα πρέπει να είναι σε θέση να σκέφτεται παγκόσμια αλλά να μπορεί να σχεδιάζει και να δρα τοπικά. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να κατανοήσουν: 1. τί ανάπτυξη θέλουμε και ποιός ο ρόλος των πολιτών. 2. με ποιά τεχνική θα επέλθει η κοινωνική αλλαγή σε κάθε τοπική κοινωνία 3. ποιόν ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν ως στελέχη τοπικής αυτοδιοίκησης - ως στελέχη Ομάδων Τοπικής Δράσης 4. ποιός ο ρόλος της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας LEADER στην τοπική ανάπτυξη 5. πώς μπορούν να σχεδιάσουν πρακτικά ένα τοπικό επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης 6. να συνδράμoυν στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ύπαιθρος υιοθετώντας κοινωνικές καινοτομίες 7. να καλλιεργήσουν δεξιότητες στην εκτίμηση θεωρητικών και μεθοδολογικών εργαλείων της τοπικής - ενδογενούς ανάπτυξης 8. να διευρύνουν τα επεγγελματικά και ερευνητικά τους ενδιαφέροντα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αφορά στην κατανόηση της φιλοσοφίας της Τοπικής-Κοινοτικής Ανάπτυξης στον Αγροτικό Χώρο. Ειδικότερα διαπραγματεύεται τις προσπάθειες ομάδων σε μια κοινότητα για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας που βασίζονται στις δικές του δυνάμεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση. Από την εξωγενή στην εδνογενή ανάπτυξη. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της έννοιας της “ανάοτυξης”-τοπικής ανάπτυξης. Στρατηγικές-Μέθοδοι Τοπικής Ανάπτυξης. Συμμετοχικές Διαδικασίες, κοινωνικό κεφάλαιο, τα Κοινά, Ευημερία, Διακυβέρνηση, Εθελοντισμός. Πολύ σημαντική ενότητα στο μάθημα είναι ο σχεδιασμός "εκ των κάτω" αναπτυξιακών τοπικών προγραμμάτων όπως η Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (CLLD)/LEADER για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην ύπαιθρο. 1: η γέννηση μιας κοινότητας 2: Τοπική -ηθική κατανάλωση 3: Κοινωνική καινοτομία και Κοινοτική ανάπτυξη 4: Η Κοινοτική Πρωτοβουλία LEADER /CLLD στην Ευρώπη
Λέξεις Κλειδιά
Κοινότητα, Διακυβέρνηση, εθελοντισμός, τοπικότητα, κοινωνική καινοτομία, κοινωνικό κεφάλαιο, ανθεκτικότητα, CLLD/LEADER, εκ των κάτω ανάπτυξη, ομάδα τοπικής δράσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
χρήση Power Point, web site εργαστηρίου http://rural-lab.agro.auth.gr/015e.htm για ανακοινώσεις, οδηγίες κλπ https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=5756
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων29
Φροντιστήριο13
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών52
Εξετάσεις3
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκπόνηση 4 εργασιών-ασκήσεων (3 ατομικές και 1 ομαδική) 80% & 20% εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παπαδόπουλος, Α. (επιμ.) 2004. Η ανάπτυξη σε μια πολυλειτουργική ύπαιθρο. Εκδόσεις GUTEMBER, Αθήνα. 2. Κίζος, Θ. 2018. Ανάπτυξη Υπαίθρου. Εννοιες, πρακτικές, πολιτικές. Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑ, Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δαουτόπουλος, Γ. (2005). «Τοπική Ανάπτυξη». Ε Έκδοση, Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ [ΚΩΔ. 3929]
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-01-2019