Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:
• Γνωρίζουν τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος, να κατανοούν τις συνέπειες της επίδρασης του ανθρώπου στο περιβάλλον και να κατανοούν την αναγκαιότητα της αειφορίας ως μια λύση στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και στη διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενιές.
• Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της πληροφόρησης και ενημέρωσης του αγροτικού πληθυσμού προς ένα περισσότερο αειφορικό περιβάλλον.
• Να γνωρίζουν τις αρχές που διέπουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση και να κατανοούν τη σπουδαιότητά της.
• Να μπορούν να κατανοούν την κατεύθυνση που πρέπει να έχει η εκπαίδευση που στοχεύει στην αειφορική ανάπτυξη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Έννοιες, περιεχόμενο, χαρακτηριστικά, αρχές και στόχοι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Μεθοδολογία, σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Παρουσίαση προγραμμάτων και αξιολόγηση δράσεων. Περιβάλλον και κοινωνία, οικονομία και περιβάλλον, προστασία περιβάλλοντος, αναπτυξιακή και περιβαλλοντική πολιτική, πολιτική και στρατηγική προστασίας του περιβάλλοντος ως εθνικό και διεθνές πρόβλημα. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις περιβαλλοντικών θεμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Άνθρωπος, περιβάλλον, αειφορία, αειφορική ανάπτυξη, πληροφόρηση, διαστάσεις της αειφορικής ανάπτυξης, εκπαίδευση και αειφορία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Albert D.K. Amedzro, Anthony Youdeowei, "Non-formal Education for Training in Integrated Production and Pest Management in Farmer Field Schools", African Books Collective, 2005.
D. Acker and L. Gasperini, "Education for Rural People. The role of education, training and capacity development in poverty reduction and food security", FAO, 2009.