ΑΡΧΕΣ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΧΕΣ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ / IRRIGATION PRINCIPLES AND CROP WATER REQUIREMENTS
ΚωδικόςΝ034Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001778

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-4

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2011-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΧΕΣ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά91
Class ID
600120562
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές να έχουν γνώσεις Γεωργικής Υδραυλικής
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: 1. μπορούν να μετρήσουν την εδαφική υγρασία και τη διηθητικότητα και να εκτιμήσουν τις αρδευτικές παραμέτρους 2. μπορούν να υπολογίζουν τις ανάγκες σε νερό των καλλιεργειών και τις αρδευτικές ανάγκες 3. κάνουν προγραμματισμό των αρδεύσεων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Έδαφος και εδαφική υγρασία. Μέθοδοι και όργανα μέτρησης της εδαφικής υγρασίας. Υδραυλικές ιδιότητες του εδάφους. Κίνηση του νερού στο έδαφος. Διήθηση του νερού και πρόσληψή του από τα φυτά. Εξατμισοδιαπνοή καλλιεργειών: Ορισμοί και παράγοντες που την επηρεάζουν (φυτικοί, κλιματικοί, περιβαλλοντικοί κ.λπ.). Ισοζύγιο ενέργειας, ανάλυση και εκτίμηση των μετεωρολογικών παραγόντων. Εξατμισοδιαπνοή καλλιέργειας αναφοράς. Άμεσες μέθοδοι μέτρησης της εξατμισοδιαπνοής των καλιεργειών (λυσίμετρα, μέθοδοι υδατικού ισοζυγίου κ.λπ.). Φυτικοί συντελεστές καλλιεργειών. Ωφέλιμη βροχή, αποδοτικότητα άρδευσης, ανάγκες σε νερό για έκπλυση των αλάτων. Καθαρές και ολικές σε νερό άρδευσης ανάγκες των καλλιεργειών. Απόδοση καλλιεργειών σε σχέση με τη διαθεσιμότητα νερού. Εξατμισοδιαπνοή καλλιεργειών κάτω από συνθήκες επάρκειας και ανεπάρκειας νερού. Ελλειματική άρδευση και επιλογή της κατανομής των καλλιεργειών. Προγραμματισμός αρδεύσεων. Μοντέλα προσομοίωσης συστήματος εδάφους - νερού - φυτού - ατμόσφαιρας για την ανάπτυξη και απόδοση των καλλιεργειών.
Λέξεις Κλειδιά
εδαφική υγρασία, εξατμισοδιαπνοή, αρδευτικές ανάγκες, αρδευτικές παράμετροι, απόδοση καλλιεργειών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και blackboard. Εργαστηριακές ασκήσεις: μέτρηση εδαφικής υγρασίας (βαρυμετρική μέθοδος, αισθητήρες), μέτρηση κορεσμένης υδραυλικής αγωγιμότητας και διηθητικότητας, χαρακτηριστικές καμπύλες, εκτίμηση εξατμισοδιαπνοής, κατάστρωση προγράμματος άρδευσης.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις117
Εργαστηριακή Άσκηση13
Φροντιστήριο7
Εξετάσεις3
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
75% Γραπτές εξετάσεις 25% Εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
α. Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος) Παπαζαφείρίου, Ζ.Γ., 1999. "Οι Ανάγκες σε Νερό των Καλλιεργειών", Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη (κωδικός Εύδοξος: 11312). β. Πρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη Παπαμιχαήλ, Δ.Μ. και Γεωργίου, Π.Ε., 2005. Ασκήσεις για το μάθημα «Βασικές Αρχές και Πρακτική των Αρδεύσεων», ως Διδακτικές Σημειώσεις, Θεσσαλονίκη, σελ. 52. Allen R.G., Pereira L.S., Raes D. and Smith M., 1998. Crop evapotranspiration: Guidelines for Computing Crop Water Requirements. FAO Irrigation and Drainage Paper No.56, 300 pp. Allen R.G., Wright J.L., Pruitt W.O., Pereira L.S. and Jensen M.E., 2007. Water requirements in “Design and operation of farm irrigation systems” (ed: Hoffman G.J., Evans R.G., Jensen M.E., Martin D.L. and Elliott R.L.) American Society of Agricultural and Biological Engineers..
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-12-2018