ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ / MODELLING/DIGITAL IMAGE SYNTHESIS
ΚωδικόςNDM-08-03
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Νικολαΐδης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002982

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600121219

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑίθουσα Η3 (570)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:00 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γνώσεις γραφικών. Βασικές γνώσεις γραμμικής άλγεβρας και γεωμετρίας. Γνώσεις προγραμματισμού. Ευχέρεια στην μελέτη επιστημονικών κειμένων στα Αγγλικά.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Μαθησιακοί στόχοι: Εμπέδωση τεχνικών γεωμετρικής μοντελοποίησης, στοιχειωδών τεχνικών κινούμενων γραφικών, συναρτησιακών μεθόδων γραφικών και προχωρημένων τεχνικών απεικόνισης με εφαρμογές σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η εικονική πραγματικότητα, η τρισδιάστατη αναπαράσταση ιατρικών δεδομένων κ.α. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό μοντελοποίησης και γραφικών με χρήση της OpenGL. β) Δεξιότητες: Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης μεθόδων γεωμετρικής μοντελοποίησης, απεικόνισης υφής, σύνθεσης κλπ. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης σύνθετων εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Απόδοση υφής. Δημιουργία συναρτησιακής υφής. Απεικόνιση ανάγλυφου και περιβαλλοντικών ανακλάσεων. Τεχνικές σύνθεσης και ανάμειξης (compositing & blending). Ιεραρχική μοντελοποίηση αρθρωτών αντικειμένων και σκηνής. Βασικές έννοιες κινούμενων γραφικών. Μοντελοποίηση με παραμετρικές καμπύλες και επιφάνειες (παρεμβολής, Hermite, Bezier, B-splines, NURBS). Υποδιαίρεση επιφανειών. Συναρτησιακές μέθοδοι στη μοντελοποίηση και την σχεδιοκίνηση. Απεικόνιση επιφανειών και ογκομετρικών δεδομένων. Προχωρημένες τεχνικές απεικόνισης: ray tracing και radiosity. Εφαρμογές σε περιβάλλον MAYA και OpenGL.
Λέξεις Κλειδιά
Γραφικά, τρισδιάστατη μοντελοποιηση,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διδακτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, χρήση του περιβάλλοντος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις63
Φροντιστήριο42
Εκπόνηση μελέτης (project)45
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση που διαμορφώνει τον τελικό βαθμό κατά 45-55%, προγραμματιστικές εργασίες στις οποίες οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά και διαμορφώνουν τον τελικό βαθμό κατά 55-45%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P. Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group Advanced Graphics Programming Using OpenGL McReynolds T, Blythe D
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-01-2020