Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Μαθησιακοί στόχοι: Εμπέδωση τεχνικών γεωμετρικής μοντελοποίησης, στοιχειωδών τεχνικών κινούμενων γραφικών, συναρτησιακών μεθόδων γραφικών και προχωρημένων τεχνικών απεικόνισης με εφαρμογές σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η εικονική πραγματικότητα, η τρισδιάστατη αναπαράσταση ιατρικών δεδομένων κ.α. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό μοντελοποίησης και γραφικών με χρήση της OpenGL.
β) Δεξιότητες: Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης μεθόδων γεωμετρικής μοντελοποίησης, απεικόνισης υφής, σύνθεσης κλπ. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης σύνθετων εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Απόδοση υφής. Δημιουργία συναρτησιακής υφής. Απεικόνιση ανάγλυφου και περιβαλλοντικών ανακλάσεων. Τεχνικές σύνθεσης και ανάμειξης (compositing & blending). Ιεραρχική μοντελοποίηση αρθρωτών αντικειμένων και σκηνής. Βασικές έννοιες κινούμενων γραφικών. Μοντελοποίηση με παραμετρικές καμπύλες και επιφάνειες (παρεμβολής, Hermite, Bezier, B-splines, NURBS). Υποδιαίρεση επιφανειών. Συναρτησιακές μέθοδοι στη μοντελοποίηση και την σχεδιοκίνηση. Απεικόνιση επιφανειών και ογκομετρικών δεδομένων. Προχωρημένες τεχνικές απεικόνισης: ray tracing και radiosity. Εφαρμογές σε περιβάλλον MAYA και OpenGL.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P.
Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition
OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group
Advanced Graphics Programming Using OpenGL McReynolds T, Blythe D