ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΥΕΛΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ / FLEXIBLE LEARNING
ΚωδικόςNET-07-02
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔιονύσιος Πολίτης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002955

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΥΕΛΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600121266

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ "Γ" (488)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 13:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνίσταται η παρακολούθηση των μαθημάτων Ἑπικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή᾽ και ᾽Συστημάτα Πολυμέσων᾽
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η ευέλικτη μάθηση δίνει την ευκαιρία σε διδάσκοντες και διδασκόμενους να αποκλίνουν από το παραδοσιακό μαθησιακό περιβάλλον -δηλαδή την αίθουσα διδασκαλίας- και να προσεγγίσουν τη μάθηση σε νέα μαθησιακά περιβάλλοντα με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Οι συνιστώσες στις οποίες επικεντρώνονται οι φοιτητές και για τις οποίες αποκτούν ειδικευμένες γνώσεις, είναι: • η ελαχιστοποίηση του κόστους • η αξιοποίηση του περιορισμένου διαθέσιμου χρόνου για απόκτηση πληροφοριών και γνώσεων • η επιτακτική ανάγκη για απόκτηση νέων και ποικίλων δεξιοτήτων, αλλά και για αναβάθμιση των ήδη αποκτηθέντων, και, τέλος • η ανάπτυξη και διαμόρφωση της σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Όσοι παρακολουθήσουν το μάθημα της "Ευέλικτης Μάθησης" επιτυχώς εξασφαλίζουν τις παρακάτω επαγγελματικές προοπτικές: - Αποκτούν, εφόσον βέβαια παρακολουθήσουν και ορισμένα ακόμα μαθήματα από το Τμήμα Πληροφορικής και την Φιλοσοφική Σχολή, τη "Βεβαίωση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας" με όλες τις συνελκόμενες με αυτήν προνομίες για σταδιοδρομία στο χώρο της Εκπαίδευσης. - Γίνονται στην πράξη αυτό που αποκαλείται διεθνώς "Education Engineers". Δηλαδή ειδικοί στο να προγραμματίζουν, συντηρούν και επεκτείνουν στον ψηφιακό κόσμο τα υπολογιστικά συστήματα που προωθούν τις διευρυμένες ζώνες κάθε μορφής ευέλικτης μάθησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η "ευέλικτη μάθηση" εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία του Διαδικτύου και των φορητών συσκευων (mobile devices) μπορεί να περιορίσει ή ακόμα και να εξαλείψει εμπόδια που τίθενται στη μάθηση. Το μάθημα εξοικειώνει τον φοιτητή με το αντικείμενο σταδιακά, ξεκινώντας με την παρουσίαση ενός γενικού εννοιολογικού πλαισίου για την ευέλικτη μάθηση, προχωρώντας στα "κλασσικά" θέματα της εκπαίδευσης από απόσταση και της τηλεκπαίδευσης (και ειδικότερα της τηλεκατάρτισης), και ολοκληρώνοντας με τα ειδικότερα ζητήματα των προσαρμοστικών εκπαιδευτικών συστημάτων καθώς και των συνεργατικών και εικονικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων του Διαδικτύου. Τέτοια είναι: e-Learning & m-Learning. Υπηρεσίες τηλεκατάρτισης. Υπηρεσίες επικοινωνίας & συνεργασίας στο Διαδίκτυο (ηλ. ταχυδρομείο, ομάδες συζήτησης, λευκοπίνακες, τηλετάξεις & εικονικές τάξεις, ηχο- & εικονοδιάσκεψη). Τέλος, παρουσιάζει μια σειρά από συνοπτικούς αλλά συνάμα στοχευμένους οδηγούς χρήσης σύγχρονων εργαλείων ανάπτυξης (α) δικτυακών τόπων, (β) ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, και (γ) χρήσης φορητών συκευών ως "πανταχου παρόντων" ενεργών βοηθημάτων μάθησης.
Λέξεις Κλειδιά
Μάθηση εξ Αποστάσεως, Αλληλεπίδραση με το Χρήστη, Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί, Φορητές Συσκευές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Ηλεκτρονικά Τεστ
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρησιμοποιούνται τα εργαλεία του VLE MOODLE (http://elearning.auth.gr): -Ηλεκτρονικά Τεστ -Ηλεκτρονική υποβολή και παρουσίαση εργασιών μέσω Journal και Wiki -Συμμετοχική διαδικασία με χρήση Forum του VLE. Το μάθημα εφαρμόζει υβριδικό μοντέλο μάθησης σε ποσοστό 70% - 30%. Το 70% της ύλης παρουσιάζεται με τη μορφή κλασικής διδασκαλίας στο αμφιθέατρο και στο εργαστήριο. Από τους παρακολουθούντες απαιτείται η παρουσίαση βιβλιογραφικών εργασιών (2 τουλάχιστον) και ενός προγραμματιστικού project με γλώσσες και τεχνικές τάχιστης προτυποποίησης. Το 30% της διδασκαλίας γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις24
Σεμινάρια3
Εργαστηριακή Άσκηση18
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων18
Πρακτική (Τοποθέτηση)3
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων3
Εκπόνηση μελέτης (project)52
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις3
Ηλεκτρονικά Τεστ4
Σύνολο151
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται ενδελεχώς ως εξής: Α Φάση: Με Διαμορφωτική Αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των 12 πρώτων εβδομάδων, που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά τεστ και παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων και project (40% του τελικού βαθμού) Β Φάση: Με Συμπερασματική Αξιολόγηση, κατά τις εβδομάδες 13 - 15, που περιλαμβάνει γραπτή εξέταση και δημόσια παρουσίαση του τελικού project. (60% του τελικού βαθμού)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ευέλικτη μάθηση με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών, των Στ. Δημητριάδη, Χ. Καραγιαννίδη, Αν. Πομπόρτση, Θρ. Τσιάτσου Εκδόσεις Τζιόλα, 2007, 330 σελ. ISBN 978-960-418-142-1
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Designing MLearning: Tapping into the Mobile Revolution for Organizational Performance, Clark Quinn, John Wiley & Sons, 2011, Language: English ISBN-10: 0470604484
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-12-2020