ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ / History of Mathematics
Κωδικός0962
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΜαθηματικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000513

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Μαθηματικών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 213
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600121520
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα απαιτεί οι φοιτητές να έχουν αποκτήσει το μαθηματικό υπόβαθρο που θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν την εξέλιξη των μαθηματικών. Ειδικώτερα οι φοιτητές πρέπει να έχουν έρθει σε επαφή με τα μαθηματικές έννοιες που καλύπτονται στα μαθήματα κορμού ενός τυπικού προγράμματος σπουδών στα μαθηματικά.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: 1. θα έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις για την ιστορία και την εξέλιξη των Μαθηματικών. 2. θα έχουν αποκτήσει διδακτικές δεξιότητες για τη διδασκαλία της ύλης όλων των μαθηματικών του γυμνασίου και λυκείου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εντάσσεται στην ενότητα των μαθημάτων της Ειδικής Διδακτικής των Μαθηματικών. Εισαγωγή στη ιστορία των μαθηματικών και στην εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών κατάλληλων για παρουσιάσεις σε μαθητές δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα παρουσιαστούν συστηματικά ορισμένες από τις μεγάλες στιγμές των Μαθηματικών απο τον Ευκλείδη μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Θα μελετηθούν οι ακόλουθες ενότητες: 1. Η θεωρία των αναλογιών στο 5ο βιβλίο του Ευκλείδη. 2. Ιδιότητες των πρώτων αριθμών και η μέθοδος του Lagrange για τις ακέραιες λύσεις της εξίσωσης a x^{2} +b xy +c y^{2} =n. 3. Αλγεβρικές δομές, η ομάδα του Galois μιας εξίσωσης. 4. Αποστάσεις και χώροι Hilbert. 5. Σειρές Fourier και το πρόβλημα του Cantor.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων592,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
πρόοδοι 90%, εργασία 10%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, Μια εισαγωγή, V. Katz, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης Η ιστορία των Μαθηματικών, Carl B. Boyer; Uta C. Merzbach, εκδόσεις Πνευματικός Γ. Α., Συνοπτική ιστορία των μαθηματικών, Dirk Struik, Εκδόσεις ΔΑΙΔΑΛΟΣ
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-05-2019