ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / COUNSELLING-SOCIAL AND EMOTIONAL LEARNING
ΚωδικόςΕΠ.2.031
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Βουγιούκας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003399

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600121552
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να αποκτήσουν επιστημονική γνώση και να εκπαιδευτούν όσον αφορά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης. Οι φοιτητές να εξοικειωθούν με επικοινωνιακές και συμβουλευτικές δεξιότητες για να διαχειρίζονται προβλήματα στην τάξη. Ειδικότερα, να μπορούν να (α) επικοινωνούν αποτελεσματικά με τα παιδιά, (β) να βοηθούν τα παιδιά να βρίσκουν λύσεις στις συγκρούσεις τους, (γ) να ενδυναμώνουν τα παιδιά ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσματικά αρνητικά συναισθήματα και (δ) να διαχειρίζονται κρίσεις στη σχολική τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Είδη-Αρχές συμβουλευτικής. Έννοια ψυχικής υγείας. Φιλοσοφική θεώρηση συμβουλευτικής. Η σημασία των συναισθημάτων, της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης. Συμβουλευτική και θεραπεία. Αρχές ανθρωπιστικής συμβουλευτικής προσέγγισης. Συμβουλευτική σχέση σύμφωνα με τη θεωρία του Maslow. Η προσωπο-κεντρική προσέγγιση του Rogers. Προϋποθέσεις βοηθητικής διαπροσωπικής σχέσης. Στάδια συμβουλευτικής διαδικασίας και δεξιότητες συμβουλευτικής. Κοινωνική & Συναισθηματική Αγωγή Περιεχόμενο και ανάπτυξη της αυτοαντίληψης στην προσχολική και μέση παιδική ηλικία. Συναισθηματική ανάπτυξη. Διαχείριση κρίσεων στη σχολική τάξη.
Λέξεις Κλειδιά
συμβουλευτική, κοινωνική-συναισθηματική μάθηση, αποτελεσματική επικοινωνία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
powerpoint, email, elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών562,2
Εξετάσεις552,2
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού), 2 υποχρεωτικές ατομικές εργασίες (μέχρι 1.5 βαθμό η κάθε μία). Προαιρετική εργασία (μέχρι 1.5 βαθμό). Για να ληφθούν υπόψη οι βαθμοί των εργασιών το γραπτό θα πρέπει να βαθμολογηθεί τουλάχιστον με τη 'βάση' (5/10).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χατζηχρήστου, Χ. (2008). Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο. Τυπωθήτω. Χατζηχρήστου, Χ. (2014). Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα. Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μαλικιώση - Λοΐζου, Μ (2001). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση.. Ελληνικά Γράμματα. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες της Παιδαγωγικής Σχολής, του Τμήματος Ψυχολογίας, της Θεολογικής Σχολής και της Φιλοσοφικής Σχολής-Τομέα Παιδαγωγικής) Brown, D., Pryzwansky, W. B. & Schulte, A. C. (2006). Ψυχολογική Διαλεκτική Συμβουλευτική. Τυπωθήτω (διαθέσιμο στη βιβλιοθήκη του Τμήματος Ψυχολογίας) Gottman, J. (2000). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη των Παιδιών. Ελληνικά Γράμματα. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες της Παιδαγωγικής Σχολής, του Τμήματος Ψυχολογίας και της Φιλοσοφικής Σχολής-Τομέα Παιδαγωγικής) Ivey, Α. Ε, Gluckstern, Ν. Β & Bradford. Μ.Ι. (1996). Συμβουλευτική: Μέθοδος Πρακτικής Προσέγγισης. Ελληνικά Γράμματα. (διαθέσιμο στη βιβλιοθήκη του Τμήματος Ψυχολογίας) Μπρούζος, Α. (1999). Ο Εκπαιδευτικός ως Λειτουργός Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Λύχνος. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες του Τμήματος Ψυχολογίας και της Φιλοσοφικής Σχολής -Τομέα Παιδαγωγικής)
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-09-2017