Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του κύκλου μαθημάτων θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι ακόλουθοι γλωσσικοί-επιστημονικοί στόχοι:
Κατανόηση γραπτού-επιστημονικού λόγου: ο φοιτητής θα πρέπει ουσιαστικά να κατανοεί και να ερμηνεύει με κριτικό τρόπο κείμενα, δοκίμια και άρθρα που προέρχονται από επιστημονικές περιοχές/πεδία που θεραπεύονται στο Τμήμα.
Κατανόηση προφορικού λόγου: ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί τον προφορικό επιστημονικό λόγο.
Παραγωγή γραπτού λόγου: ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση να γράφει ξεκάθαρα κείμενα με λογική δομή, με ευχέρεια και συνθετική ικανότητα, χρησιμοποιώντας το πλέον κατάλληλο και αποτελεσματικό ύφος.
Επίσης οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να συντάσσουν κείμενα που ακολουθούν συγκεκριμένους τυπογραφικούς κανόνες με στόχο να εξοικειώνονται με τη σύνταξη επιστημονικών δοκιμίων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος συνιστά η μελέτη του ακαδημαϊκού ιταλικού λόγου σε επιστημονικές περιοχές/πεδία που θεραπεύονται στο Τμήμα.
Μελέτη, κατανόηση, ανάλυση και εμβάθυνση καθώς και σύνταξη επιστημονικών κειμένων (δοκιμίων, άρθρων κ.λπ.) όπως αναφέρθηκαν παραπάνω.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φωτοτυπίες κατά τη διάρκεια του μαθήματος
La Porta Filippo, Pasolini. Profili di storia letteraria, Il Mulino, 2012.
Eco Umberto, Come si fa una tesi di laurea. Le materie umanistiche, Bompiani, 2013
Serianni Luca, Leggere, scrivere, argomentare. Prove ragionate di scrittura, Laterza, 2015.