ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΙΙ / DIRECTING WORKSHOP II
Κωδικός2ΕΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠηνελόπη Μπούσκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007539

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 123
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό217

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Ώρες Συνολικά78
Class ID
600121585

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
Όροφος-
ΑίθουσαΠΛΑΤΩ 1ου ΟΡΟΦΟΥ (581)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:00 έως 18:20
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Υπάρχει ένα θέμα προαπαιτουμένων όχι μόνο για το εργαστήριο αυτό, γενικότερα για όλα τα εργαστήρια σκηνοθεσίας: Μπορεί ένας φοιτητής να παρακολουθήσει το 2 ΕΣΘ 1 χωρίς να έχει περάσει το 1 ΕΣΘ 1; Λογικά όχι. Όμως η ως τώρα πείρα, μάς έχει δείξει πως κάτι τέτοιο σε ορισμένες περιπτώσεις είναι δυνατό. Εντούτοις, ο προβληματισμός μας πάνω στο θέμα αυτό υπάρχει.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μαθαίνουν τα βασικά στάδια της συνεργασίας του σκηνοθέτη με καθέναν από τους καλλιτεχνικούς συντελεστές, σε κάθε βήμα της πραγματοποίησης μιας ταινίας. Αναπόφευκτα μπαίνουν σε θέματα ύφους μίας ταινίας. Μαθαίνουν να "περνούν" το σκηνοθετικό όραμα σε κάθε καλλιτεχνικό συντελεστή. Ταυτόχρονα το εμπλουτίζουν μέσα από την συνεργασία μαζί τους. Κατανοούν πόσο σημαντικός είναι κάθε καλλιτεχνικός συντελεστής. Συνεργάζονται με τους καλλιτεχνικούς συντελεστές στις ασκήσεις που πραγματοποιούν στην διάρκεια όλου του εξαμήνου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η σχέση σκηνοθέτη με: 1. τον παραγωγό,2. τον σεναριογράφου, 3. τον δ. φωτογραφίας, 4. τον σκηνογράφο, 5. τον ενδυματολόγο, 6. τον ηχολήπτη και τον σχεδιαστή ήχου, 7. τον μοντέρ, 8. τον μιξέρ, 9. τον εταλονέρ. Ειδική αναφόρα γίνεται στα πρόσωπα μιας ταινίας, στην διαμόρφωση του "ανθρώπινου τοπίου" μιας ταινίας και στον ρόλο του σκηνοθέτη στην επιλογλή τους.
Λέξεις Κλειδιά
Σενάριο, φωτογραφία, φως, χρώμα, κάδρο, σύγχρονος ήχος, ντουμπλάζ, σκηνικό, κοστούμι, μοντάζ, μιξάζ, εταλονάζ, υποκριτική.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • "Υλικά συνεργασίας με τους καλλιτεχνικούς συντελεστές" από Ελληνικές και ξένες ταινίες.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στην διάρκεια των εργαστηρίων γίνεται προβολή ταινιών, ολόκληρων ή αποσπασμάτων. Μετά κάθε εργαστήριο διανέμονται ηλεκτρονικά σημειώσεις, με ό,τι έγινε σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα σχηματοποιούνται τα στοιχεία της θεωρίας και της σκηνοθετικής πρακτικής Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές ετοιμάζουν μια δεύτερη (μετά αυτήν του 1ου εξαμήνου) μικρού μήκους ταινία/ασκήση.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1003,3
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο180,6
Εκπόνηση μελέτης (project)100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία702,3
Σύνολο2117,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ενδιάμεσα στο εξάμηνο, στη διάρκεια των εργαστηρίων, οι φοιτητές κάνουν μικρές ασκήσεις, τις περισσότερες φορές γραπτές (20%):π.χ. γράφουν μια ιστορία, μετατρέπουν την ιστορία αυτή σε σενάριο, κάνουν μια άσκηση ντεκουπάζ, αναφέρουν τα στοιχεία ύφους μιας ταινίας, σχεδιάζουν μια ιστορία με 3 πλάνα, αναλύουν την λειτουργία κάθε πλάνου κ.α. Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές ανά 4, 5, ή 6 γυρίζουν μία ταινία. Ο ρόλος της στην τελική βαθμολόγηση του εξαμήνου είναι σαφώς μεγαλύτερη. Στην αξιολόγηση η τελική εργασία έχει σαφώς μεγαλύτερη βαρύτητα από τις ενδιάμεσες ασκήσεις (65%). Εκτός όμως από τις ασκήσεις, ρόλο στην αξιολόγηση των φοιτητών παίζει η παρουσία και συμμετοχή τους στα εργαστήρια (15%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Συλλογικό έργο, Με το βλέμμα του σκηνοθέτη, σύνταξη – μτφρ. Μάκης Μωραϊτης, εκδ. Καθρέφτης 2007. 2. TIRARD Laurent, Master Class. Μαθήματα Σκηνοθεσίας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κινηματογραφιστές, Επιμέλεια Εύα Στεφανή, Μτφρ. Αλκυόνη Τσέγκου, εκδ. Παττάκη 2006. 3. Συλλογικό έργο, Η πολιτική των δημιουργών, μτφρ. Μαρία Μπαλάσκα, Νίκος Σαραντάκος, εκδ. Αλεξάνδρεια 1989. 4. ΑUMONT Jacques Κινηματογράφος και σκηνοθεσία, μτφρ. Μαριάννα Κουτάλου, υπεύθ. σειράς Εύα Στεφανή, εκδ. Πατάκη. 5. ΜcKEE Robert, To σενάριο, μτφρ. Αντ. Καλοκύρης, υπευθ. εκδόσ. Εύα Στεφανή, εκδ. Πατάκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στο τέλος κάθε εργαστηρίου δίδονται σημειώσεις με σκοπό να θυμηθούν οι φοιτητές όσα θέματα αναφέρθηκαν σε αυτό και κάποιες φορές να εξηγηθούν περαιτέρω κάποια. Ανάλογα με την συνεργασία του σκηνοθέτη με κάθε έναν από τους καλλιτεχνικούς συντελεστές, προκύπτουν επιμέρους ανάγκες. Διδεται πρόσθετη βιβλιογραφία και "υλικά" από την συνεργασία του σκηνοθέτη με κάθε έναν καλλιτεχνικό συντελεστή. 
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-03-2019