ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ / BIOTECHNOLOGICAL APPLICATIONS OF MICROORGANISMS
ΚωδικόςGM.MGB.6.8
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστασία Παπαδοπούλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001172

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 111
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και ΒιοτεχνολογίαΕπιλογής Α636
Περιβαλλοντική ΒιολογίαΕπιλογής636
ΓενικήΕπιλογής636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά136
Class ID
600121722

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Ι1 "ΜΠΑΜΠΑΛΩΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ" (207)
ΗμερολόγιοΤρίτη 11:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στοχεύει να δείξει στο φοιτητή την πολυσυλλεκτικότητα της βιοτεχνολογίας ως συγκερασμό της βασικής γνώσης που προέρχεται από διάφορα πεδία της επιστήμης. Μέσα από την ανάπτυξη και ανάλυση βιοτεχνολογικών εφαρμογών που αφορούν την υγεία, τη γεωργία-κτηνοτροφία, τη βιομηχανία, το περιβάλλον και τον ίδιο τον άνθρωπο στοχεύει να δώσει τη μάθηση ώστε ο φοιτητής να κατανοήσει το σημαντικό ρόλο των μικροοργανισμών στη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη καθώς και τους κανόνες που θα πρέπει να διέπουν τη σύνδεση της βασικής γνώσης με την παραγωγική διαδικασία Δεξιότητες: Η απόκτηση ικανότητας αναγνώρισης διαφόρων μικροοργανισμών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία και η εξοικείωση του φοιτητή με τη μεθοδολογία ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου των παραγομένων προϊόντων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος: Εισαγωγικές γνώσεις Μικροβιολογίας και Βιοτεχνολογίας – Παραγωγή πρωτογενών, δευτερογενών μεταβολιτών καθώς Βιομετασχηματισμούς και Ζυμώσεις-Παραγωγή Τροφίμων-Βιομηχανικές εφαρμογές και παραγωγή ενέργειας-Εφαρμογές στην Υγεία-Αγροβιοτεχνολογία-Μικροβιακή βιοτεχνολογία στο περιβάλλον – Μέλλον και προοπτικές. Περιεχόμενο Εργαστηρίων 1.Παραγωγή Τροφίμων-Απομόνωση και χαρακτηρισμός μικροοργανισμών γαλακτικής ζύμωσης. 2. Παραγωγή ζύθου-Απομόνωση και χαρακτηρισμός μικροοργανισμών αλκοολικής ζύμωσης. 3.Απομόνωση-ταυτοποίηση και χαρακτηρισμός ιδιοτήτων μικροοργανισμών που συμμετέχουν στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων. 4. Μέθοδοι ανίχνευσης μικροβιοκτόνων συστατικών 5. Μικροβιολογικός έλεγχος τροφίμων.
Λέξεις Κλειδιά
μικροβιακή βιοτεχνολογία, ζυμώσεις, τρόφιμα, , διαγονιδιακά προϊόντα, βιαποδόμηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση210,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων963,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται με γραπτή εξέταση με ερωτήσεις που απαιτούν περιγραφική ή συνθετική απάντηση. Μία ερώτηση που προσμετράται στο 25% του τελικού βαθμού προέρχεται από το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος και απαιτεί συνθετική απάντηση και ταυτόχρονα ανάπτυξη στρατηγικής απόκτησης αποτελεσμάτων-μεθόδου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν έχει εκδοθεί στην Ελλάδα κανένα σύγγραμα που να ανταποκρίνεται το περιεχόμενό του στους στόχους του μαθήματος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις των διδασκόντων
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-06-2017