ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ-ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ-ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ / GREEK FLORA - PECULIARITIES - PROTECTION
ΚωδικόςBO.ENB.8.8
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΡεγγίνα Καρούσου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001183

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ-ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά121
Class ID
600121733

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Ι3 (206)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 12:00 έως 14:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: 1) θα κατανοούν τις βασικές εξελικτικές διαδικασίες που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και ποικιλότητα της ελληνικής χλωρίδας, 2)θα γνωρίζουν τις χλωριδικές ιδιαιτερότητες των φυτογεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας, 3) θα είναι ενήμεροι για το θεσμικό πλαίσιο προστασίας της ελληνικής χλωρίδας 4) θα είναι ικανοί για εργασία πεδίου και να συνθέτουν τα συλλεγόμενα στοιχεία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Παράγοντες δημιουργίας ποικιλότητας στην ελληνική χλωρίδα. Επίδραση των παγετώνων στη διαμόρφωση της ελληνικής χλωρίδας. Μεταναστευτικοί δρόμοι. Ειδογένεση στον ελλαδικό χώρο. Ενδημισμός. Φυτογεωγραφικά διαμερίσματα - Ιδιαιτερότητες. Απειλούμενα φυτικά είδη. Προστατευόμενες περιοχές και θεσμικό πλαίσιο προστασίας της ελληνικής χλωρίδας. 2. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚEΣ ΑΣΚHΣΕΙΣ Βιοκλίμα – Ομβροθερμικά διαγράμματα. Χωρολογία, βιοτικές μορφές. Χωρολογικά φάσματα, βιοφάσματα 3. ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Τρεις ημερήσιες υπαίθριες ασκήσεις (Βαλκανικός Βοτανικός Κήπος Κρουσίων και δύο περιοχές του δικτύου NATURA 2000 με σκοπό (α) την εξοικείωση με τη λειτουργία των βοτανικών κήπων και (β) την καταγραφή φυτικών ειδών σε χαρακτηριστικούς τύπους οικοτόπων των δύο περιοχών του δικτύου NATURA 2000, προσδιορισμός των βιοτικών τους μορφών in situ και κατασκευή και σύγκριση των αντιστοίχων βιοφασμάτων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση90,4
Άσκηση Πεδίου241,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων512,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών331,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-01-2020