ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / FIRST LANGUAGE ACQUISITION
ΚωδικόςΓλ2-480
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600006573

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600121782
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με αρκετή εξειδίκευση στην φωνολογική, συντακτική και λεξιλογική ανάπτυξη έτσι ώστε να μπορούν να αναλύσουν πραγματικά δεδομένα από παιδική γλώσσα. Συγκεκριμένα οι φοιτητές ασχολούνται με την μέτρηση του μέσου μήκους της πρότασης (ΜLU), που είναι διεθνώς αποδεκτός κατάλληλος δείκτης για την αξιολόγηση της γλωσσικής ηλικίας του παιδιού. Στη συνέχεια ασχολούνται με την ποσοτική αλλά και την ποιοτική ανάλυση δεδομένων από τουλάχιστον δύο στάδια ανάπτυξης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ανήκει στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας και ειδικεύεται στην ‘Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας’ από παιδιά με τυπική ανάπτυξη αλλά και από παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Ξεκινά με παρουσίαση κάποιων θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης οι οποίες διαφωνούν ως προς βασικές αρχές αντίληψης της γλώσσας ως γνωστικού συστήματος και επικεντρώνεται στη συνέχεια στην ανάπτυξη της γλωσσικής συμπεριφοράς από την γέννηση μέχρι την ηλικία των 4 ετών περίπου. Στη συνέχεια συγκρίνεται η τυπική γλωσσική ανάπτυξη με τις περιπτώσεις διαταραχών για να φανεί σε ποια μέρη της γλώσσας εμφανίζονται τα περισσότερα προβλήματα.
Λέξεις Κλειδιά
Μητρική γλώσσα, θεωρίες, τυπική γλωσσική ανάπτυξη, ειδικές γλωσσικές διαταραχές, γνωστικό σύστημα, γλωσσική συμπεριφορά
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint presentations κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Χρήση eclass με τις διαλέξεις και όλο το σχετικό υλικό Χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την ενημέρωση των φοιτητών, κλπ. Χρήση του συστήματος ηλεκτρονικής γραμματείας Α.Π.Θ. για τη βαθμολογία του μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων108
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M.T. Guasti (2002) Language Acquisition: The Growth of Grammar. MIT Press. Δίνεται ένας αριθμός άρθρων και κεφαλαίων από βιβλία και περιοδικά καθώς και φυλλάδια σημειώσεων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-02-2020