Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με αρκετή εξειδίκευση στην φωνολογική, συντακτική και λεξιλογική ανάπτυξη έτσι ώστε να μπορούν να αναλύσουν πραγματικά δεδομένα από παιδική γλώσσα. Συγκεκριμένα οι φοιτητές ασχολούνται με την μέτρηση του μέσου μήκους της πρότασης (ΜLU), που είναι διεθνώς αποδεκτός κατάλληλος δείκτης για την αξιολόγηση της γλωσσικής ηλικίας του παιδιού. Στη συνέχεια ασχολούνται με την ποσοτική αλλά και την ποιοτική ανάλυση δεδομένων από τουλάχιστον δύο στάδια ανάπτυξης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ανήκει στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας και ειδικεύεται στην ‘Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας’ από παιδιά με τυπική ανάπτυξη αλλά και από παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Ξεκινά με παρουσίαση κάποιων θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης οι οποίες διαφωνούν ως προς βασικές αρχές αντίληψης της γλώσσας ως γνωστικού συστήματος και επικεντρώνεται στη συνέχεια στην ανάπτυξη της γλωσσικής συμπεριφοράς από την γέννηση μέχρι την ηλικία των 4 ετών περίπου. Στη συνέχεια συγκρίνεται η τυπική γλωσσική ανάπτυξη με τις περιπτώσεις διαταραχών για να φανεί σε ποια μέρη της γλώσσας εμφανίζονται τα περισσότερα προβλήματα.
Λέξεις Κλειδιά
Μητρική γλώσσα, θεωρίες, τυπική γλωσσική ανάπτυξη, ειδικές γλωσσικές διαταραχές, γνωστικό σύστημα, γλωσσική συμπεριφορά