Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
να γνωρίζουν βασικά στοιχεία φυσιολογίας, βιοχημείας, εμβιομηχανικής της κροταφογναθικής διάρθρωσης, ορολογίας κρανιογναθικών διαταραχών, επιδημιολογίας και ταξινόμησης ασθενών,
να λαμβάνουν ιστορικό και να πραγματοποιούν κλινική εξέταση και ψηλάφηση,
να κάνουν διάγνωση με τη βοήθεια κλινικών δεικτών,
να αντιμετωπίζουν και να παρακολουθούν ασθενείς με κρανιογναθικές διαταραχές,
να αντιμετωπίζουν ασθενείς που χρειάζονται ακίνητες προσθετικές αποκαταστάσεις.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναγνώριση, εξέταση, διάγνωση και θεραπεία ασθενών με κρανιογναθικές διαταραχές
Βασικά στοιχεία φυσιολογίας, βιοχημείας, εμβιομηχανικής της κροταφογναθικής διάρθρωσης
Εισαγωγή και ορολογία κρανιογναθικών διαταραχών
Ιστορικό (αναμνηστικό, ιατρικό, οδοντιατρικό), κλινική εξέταση, ψηλάφηση
Επιδημιολογικά στοιχεία και ταξινόμηση ασθενών
Διάγνωση – διαφορική διάγνωση (αιτιολογικοί παράγοντες, παράγοντες κινδύνου, προφίλ ασθενούς, συλλογή και αξιολόγηση διαγνωστικών στοιχείων)
Ανάλυση κλινικών δεικτών, κλινική σημαντικότητα
Ρευματολογική διερεύνηση, ακτινογραφικός έλεγχος, συνεργασία με άλλες ιατρικές ειδικότητες
Θεραπευτικές επιλογές, πρόγνωση, παρακολούθηση ασθενών
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γαρέφης Π. Φυσιολογία στοματογναθικού συστήματος, Φωτοτυπωτική, Θεσσαλονίκη 1986, (σελ. 187-293 και 443-509).
Γεωργιακάκη Ι, Κοΐδης Π. Κρανιογναθικές διαταραχές: συνοπτική διαγνωστική προσέγγιση και διαφορική διάγνωση. Στόμα, 1997; 25: 259-68.
Κοΐδης Π. Μυαλγίες - Αρθραλγίες. Στόμα, 1996; 24: 85-90.
Ζαρίφη Α, Κοκοτή Μ, Καλτσίδης Γ. Συγκλεισιακή εξισορρόπηση: σκοπός και μεθοδολογία. Στόμα, 2010; 38: 77-82.