Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο/η φοιτητής/τρια που θα έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα θα είναι σε θέση να:
1. Διαθέτει γνώση της εξέλιξης και της διαμόρφωσης των ΜΜΕ και της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα.
2. Κατανοεί το ρόλο των ελληνικών ΜΜΕ στη κοινωνία και πολιτική.
3. Διαθέτει γνώση για την αγορά των Μέσων στην Ελλάδα.
4. Κατανοεί τις σχέσεις Πολιτικής Εξουσίας και ΜΜΕ.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζονται οι σχέσεις πολιτικής εξουσίας και ΜΜΕ στη σύγχρονη Ελλάδα καθώς επίσης και η εξέλιξη και διαμόρφωση των ελληνικών ΜΜΕ και της ελληνικής δημοσιογραφίας έως σήμερα.
Η διαδικασία απορρύθμισης, του ραδιοτηλεοπτικού υποσυστήματος, καθώς επίσης και τα αίτια και οι επιπτώσεις αποτελούν μέρος του μαθήματος. Ταυτοχρόνως εξετάζεται η κυκλοφορία και αναγνωσιμότητα των πανελλαδικών εφημερίδων, η τηλεθέαση και η ακροαματικότητα της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου. Ειδική αναφορά γίνεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ελληνικών ΜΜΕ και στους θεσμούς εποπτείας. Τέλος η μελέτη των περιφερειακών ΜΜΕ αποτελεί επίσης μια σημαντική ενότητα στο βαθμό που αυτά έχουν πλέον ένα αυξημένο ρόλο στο ευρύτερο σύστημα των Μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα.
Λέξεις Κλειδιά
Απορρύθμιση, ραδιοτηλεοπτικό υποσύστημα, ιδιοκτησιακό καθεστώς των ελληνικών ΜΜΕ, Περιφερειακά ΜΜΕ, ελληνική τηλεόραση
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σκαμνάκης, Α. (2018) 'Πολιτική Εξουσία και ΜΜΕ στη σύγχρονη Ελλάδα (1821-1940)', Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός.
Παπαθανασόπουλος, Σ.(2004) ‘Πολιτική και ΜΜΕ', Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δεμερτζής Ν., Σκαμνάκης Α. (Εισαγωγή-Επιμέλεια) ‘Τα Περιφερειακά ΜΜΕ στην Ευρώπη’. Εκδόσεις Παπαζήσης, 2000.
Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών ‘Ο Ελληνικός Τύπος: 1784 έως σήμερα. Εκδόσεις Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 2005.
Λέανδρος Ν., ‘Πολιτική Οικονομία των ΜΜΕ’. Εκδόσεις Καστανιώτης, 2000.
Φραγκονικολόπουλος Χ. (Εισαγωγή-Επιμέλεια) ‘ΜΜΕ, Κοινωνία και Πολιτική’. Εκδόσεις Σιδέρης, 2005.
Ψυχογιός Δ., ‘Τα Έντυπα Μέσα Επικοινωνίας’. Εκδόσεις Καστανιώτης, 2004.
Hallin D. C. and Mancini P., ‘Comparing Media Systems’. Cambridge University Press, 2004.